על קשרים וכישורים בתהליכי למידה ברשת

ביה"ס לא יכול להמשיך להעביר לתלמידיו רק תכנים (מידע) ולהכין אותם לבחינות. היכולת והכוונה למצוא מידע ברשת ולהפכו לידע הופכים משמעותיים יותר מצבירת מידע בתחומי תוכן מגוונים. גבי סלומון כתב בספרו משנת 2000: "השאלה החשובה כבר איננה מהו הידע שאתה שולט בו ויכול לשלוף אותו מנבכי זכרונך, אלא לאיזה מידע אתה יודע להגיע ומה אתה יודע לעשות עם המידע הזה". התלמידים צריכים ללמוד כיצד ללמוד, ולפתח מיומנויות חשיבה מסדר גבוה. מה משתנה אצל הלומד?מדובר בעצם בתהליכי מציאת מידע ברשת והפיכתו לידע, עם דגש על קשרים שיוצר הלומד במטרה יצור ידע חדש. התהליך דורש חיפוש אחר המקורות המתאימים, ניהול המידע שנמצא ואינטגרציה בין שלל המקורות.

למאמרון המלא של שיר בוים-שוורץ


ראה גם :

קוריקולום תיכוני למאה ה : 21 אוריינות מידע בפעולה

מחקר : אוריינות מידע בכיתות מחשבים ניידים בבתי ספר בארה"ב

האיפיונים החשובים של מטלת הלמידה המקוונת

הקניית אוריינות דיגיטאלית אבל לא בצורה שטחית


מחקר : כיצד תלמידי תיכון מעריכים מידע במהלך החיפוש באינטרנט?
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya