סופר, סופרת וספרות לילדים בחינוך הקדם-יסודי
מאת: אילנה אלקד-להמן
אלקד-להמן אילנה.(2008). סופר, סופרת וספרות לילדים בחינוך הקדם-יסודי, מכללת לוינסקי לחינוך.
המחקר עוסק במקומם של הספר, הספרייה והקריאה בגן הילדים. בין היתר בדק המחקר מה הן עמדות הגננות כלפי ספרות הילדים, מה חשיבות הספרייה בגן, מה מקומו של הספר בעולמו של הילד, באיזו מידה מוצגת ספרות הילדים בגן כיצירותיהם של סופרים ייחודיים, מה הרפרטואר הספרותי וכיצד הוא מתווך.
המחקר שילב גישות כמותיות ואיכותיות. אוכלוסיית המחקר כללה 54 סטודנטיות להוראה בגיל הרך ו-52 גננות מאמנות. כלי המחקר היו : שאלונים לסטודנטית ולמאמנת, שפותחו במיוחד למחקר זה.
מן הממצאים: ספרות הילדים נתפשת ע"י הגננות כמקור טוב ללמידה על חגים ועונות שנה, להקניית ערכים, למפגש עם התרבות העברית; כמחצית מן הגננות מודעת לתרומת הספרות לילד בתחום שפתי, קוגניטיבי, ריגושי וערכי; בכל הגנים קימת ספרייה פעילה ובמרביתם – גם ספריית השאלה; הגננת היא הגורם העיקרי בעיצוב הספרייה. המחקר מלמד על חשיבותה של ההכשרה להוראה בביסוס הידע בספרות ילדים ועל הצורך בפיתוח מקצועי של גננות בתחום זה.
מחקר זה נערך בסיוע מכון מופ"ת
yyya
היי,
אפשר לקבל את המאמר.
תודה
אני גננת והנושא מאוד חשוב לי גם אני סטודנטת לתואר שני ונושא הת"זה שלי על חשיבות הסיפור בגן אני מבקשת לצור אתי קשר ולשלוח לי את המחקר כמה שיותר מוקדם תודה
מעוניינת לקבל את המחקר לעיון ,אני כותבת עבודת גמר בנושא דומה לתואר שני .
גננת משלימה שמעבירה את נושא ספרות הילדים בגן. אשמח לקבל את המחקר
סטודנטית לחינוך- אשמח לקבל את המחקר לעיון לטובת העבודה הסמינריונית שלי