סביבות למידה נוגעות למרחב(ים) ולזמן
"זמן הוא הדבר אשר אנו רוצים הכי הרבה, אך מנצלים הכי פחות טוב" – ויליאם פן
ג'ורג' קורוס (George Couros) עומד על חשיבותם הן של המרחב הן של הזמן בהקשר של סביבות למידה. ניתן לפתח את סביבת הלמידה הנפלאה ביותר, אך אם אין באמת זמן כדי להעמיק בלמידה שלנו, עד כמה שימושי המרחב שלנו?
דמיינו שפיתחתם את מרחב הלמידה הטוב ביותר אי פעם, עם מקומות ישיבה גמישים אשר מתחיל להיראות יותר כמו בית קפה "סטארבקס" (Starbucks) מאשר כיתה מסורתית, אך עדיין הפעמון מצלצל כל ארבעים דקות או שעה כדי שהתלמידים ימשיכו לשיעור הבא. מה ערכו של המרחב אם אין לכם זמן לנצל אותו?
קורוס כתב בעבר על אן מייקלסן (Ann Michaelsen) ובית הספר שלה וכיצד הם מלמדים אנגלית במשך יום שלם, מתמטיקה ביום אחר, מדעים ביום אחר וכד', במקום ללמד כל תחום דעת למשך כמות זמן מסוימת בכל יום, חמש פעמים בשבוע. זה חוזר לרעיון של "חידוש בתוך הקופסה"; כיצד באמת ניתן לדחוק את גבולות הלמידה תוך כדי הבטחה שאנו עומדים בדרישות ה"תפקיד"?
לסרטון בנושא "יצירתיות דורשת זמן"
ראו גם:
What Schools Can Learn from Google About Nurturing Creativity
הסרטון לא זמין (סרטון פרטי)