סביבות למידה מבוססות תכנים דיגיטאליים במקום ספרי לימוד

במסגרת פרויקט חינוכי חדשני מחליפים בתי ספר יסודיים בקליפורניה את ספרי הלמידה המסורתיים בסביבות למידה מתוקשבות. היערכות פדגוגית וטכנולוגית זו ניזומה ע"י אחד המו"לים החינוכיים הגדולים (Pearson Scott Foresman) המציע לבתי הספר היסודיים בקליפורניה סביבות למידה מתוקשבות מבוססות מולטימדיה כתחליף לספרי הלימוד בהיסטוריה. מדובר בניסוי פדגוגי משמעותי המאושר ע"י מחלקת החינוך בקליפורניה והנערך ב-7 מחוזות החינוך הגדולים של לוס אנג'לס. הפרויקט משלב בתוכו מלבד תכנים דיגיטאליים גם כלים ממוחשבים לשיתופיות, סטנדרטים מחייבים של עצמי למידה (SCROM), סטנדרטים פדגוגיים מחייבים של מיומנויות קריאה ומדדי הערכה ברורים. הניסוי נערך בקרב תלמידי כיתות ד'-ו' והוא מתוכנן להתרחב לעוד 200 מחוזות חינוך ברחבי קליפורניה. הניסוי הפדגוגי הראשון שנערך במחוז החינוכי של LAMONT בקליפורניה כבר בשנת 2005 הוכתר בהצלחה ואפשר את הרחבת הפרויקט למאות אלפי תלמידים נוספים ברחבי קליפורניה. ההשקעה העיקרית בפיתוח התכנים הדיגיטאליים היא של המו"ל, אך גורמי הפיקוח החינוכיים והמורים בקליפורניה משקיעים לא מעט מאמצים להיערכות דידקטית תואמת שתאפשר הפעלה נכונה של התלמידים במסגרת תכנית הלימודים המתוקשבת בהיסטוריה.

 

פרויקט דומה (אך מצומצם יותר בהיקפו) להחלפת ספרי לימוד מסורתיים בתכנים דיגיטאליים נערך גם בכמה מחוזות חינוך באריזונה והיא מיועד לבתי ספר תיכוניים שהביעו את נכונותם להתקין מאגרי מידע ממוחשבים כתחליף לספרי הלימוד, מדובר בעיקר במאגרי מידע עשירים של מאמרים בכל תחומי הדעת. כאן הסטנדרטים להערכה מבוססים לא רק על הבנת הנקרא אלא גם אל מיומנויות מידע ומידענות. גם מערכת החינוך הבריטית נערכת בצורה רצינית להחלפת ספרי לימוד בהיסטוריה בסיבות מולטימדיה מתוקשבות, אך כאן היוזמה העיקרית של שירות ה-BBC ולא של מו"לים פרטיים.


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שלום וברכה!אשמח לקרוא את המאמר המקורי המתייחס לכתוב לעיל, ולא מצליחה לעבור אליו..* אם יש עוד המלצות למאמרים שקשורים לנושא של שילוב טכנולוגיה בתחום של לימודי הסטוריה- אשמח גם..

    פורסמה ב 18/01/2012 ע״י זמרה גולד ינאי
    מה דעתך?
yyya