ניתוח הסקירה של קרטר: תפיסות מתחרות של איכות במערכת של הכשרת מורים ראשונית "המובלת על ידי בתי הספר" באנגליה

Mutton, Trevor; Burn, Katharine; Menter, Ian. Deconstructing the Carter Review: competing conceptions of quality in England’s ‘school-led’ system of initial teacher education. Journal of Education Policy, Jan2017, Vol. 32 Issue 1, p14-33.

המחויבות לכונן מערכת של הכשרת מורים "המובלת על ידי בתי הספר" באנגליה, אשר הוכרזה בידי ממשלת הקואליציה ב-2011 ונשמרה בנוקשות לאחר מכן, ייצגה פרידה מרחיקת לכת מסוגים קודמים של עמיתות בהכשרת מורים ראשונית.

בעוד שהכרזה זו עקבית לחלוטין עם סדר היום הניאו-ליברלי, עם המסגרת הרגולטורית החזקה שלה והפנייה למנגנוני שוק, היא גם נתמכת על ידי תפיסה ייחודית של הוראה כאוּמנות – "הנלמדת בצורה הטובה ביותר כמתמחה המתבונן באוּמן מומחה".

ב-2014, הממשלה כוננה "סקירה של הכשרת מורים ראשונית", בהובלתו של מנהל בית ספר יסודי, סר אנדרו קרטר (Sir Andrew Carter). דבר זה נתן אות להכרה בהכשרת מורים כ"בעיית מדיניות", במונחים של מרילין קוכרן-סמית (Marilyn Cochran-Smith).

הדוח, שפורסם בתחילת שנת 2015, היה מגוון יותר ממה שניתן היה לצפות, אף על-פי שמספר מתחים עמוקים הופיעו בקריאה אנליטית צמודה יותר; ארבעה ממתחים אלה דומים לאלה שהוגדרו בעבר על ידי קוכרן-סמית ושניים הם מופעים חדשים.

מאמר זה מזהה ודן במתחים אלה כפי שהם מופיעים בסקירה של קרטר ומקשר אותם לדיונים רחבים יותר אודות הקשרים בין הוראה, הכשרת מורים, עדויות ומחקר, ותהליכי קביעת מדיניות בחינוך.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

"הכשרה בבית הספר", מדיניות להכשרת מורים ראשונית באנגליה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya