מציאות רבודה (Augmented reality) בחינוך: מטא-סקירה וניתוח מדיה צולבת

מאת: Iulian Radu

Radu, Iulian." Augmented reality in education: a meta-review and cross-media analysis", Personal & Ubiquitous Computing. Aug2014, Vol. 18 Issue 6, p1533-1543.

מציאות רבודה (Augmented reality) היא מדיום חינוכי הנגיש יותר ויותר למשתמשים צעירים כמו תלמידים בבתי הספר היסודיים והתיכוניים.

אף על פי שמחקרים קודמים הראו כי למערכות של מציאות רבודה יש פוטנציאל לשפר את הלמידה של התלמיד, הקהילה החינוכית נותרה לא ברורה לגבי השימושיות החינוכית של המציאות הרבודה לגבי ההקשרים שבהם טכנולוגיה זו אפקטיבית יותר מאשר אמצעים לימודיים אחרים.

מאמר זה פונה לנושאים אלה באמצעות ניתוח של 26 פרסומים שהשוו קודם לכן בין למידה של התלמיד באמצעות מציאות רבודה לעומת למידה באמצעות אפליקציות שאינן של מציאות רבודה.

המאמר מזהה רשימה של השפעות חיוביות ושליליות לגבי ההתנסויות במציאות רבודה על הלמידה של התלמיד ומדגיש גורמים שנמצאים באופן פוטנציאלי בבסיס ההשפעות האלה.

המחבר טוען כי מערך זה של גורמים גורם להבדלים באפקטיביות הלימודית בין שימוש במציאות רבודה לבין שימוש במדיה אחרת.

יתר על כן, בהתבסס על הניתוח, המאמר מציג שאלון היוריסטי שנוצר לצורך שיפוט של הפוטנציאל הלימודי לגבי התנסויות במציאות רבודה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראה גם: 

מציאות רבודה והיפראקטיביות של יישומי למידה


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שלום.אני סטודנטית לחינוך בשלוחה של בר אילן.אני מעוניינת לעשות עובדת סמינריון על הנושא "מציאות רבודה"אני אשמח אם תוכל לעזור לי בעוד מידע ומקרות על הנושאאו שתוכל לכוון אותי למקום שבו יש יישום של הרעיון.בתודה מראש :)דנה

    פורסמה ב 13/12/2015 ע״י דנה מזור
    מה דעתך?
yyya