מנה של תנועה: איך מורים משפרים את ההוראה בכיתה בעזרת תזוזה – ומדוע זה חשוב

Hennick, C. (2017). The motion quotient: How teachers are transforming classroom instruction with movement-and why it matters. Scholastic Teacher, 127, 1, 42-44

גוף בתנועה, מוח בתזוזה

לפעילות גופנית השפעה חיובית אדירה על הישגים והתנהגות של תלמידים בגן חובה ובכיתות א'-ח'. המחקר מצא קשר חיובי בין מאמץ פיזי לבין כישורי למידה, כגון דיוק, ריכוז, קריאה וסיום מטלות. כאשר הילדים נמצאים בתנועה, קל יותר לגרום להם להצביע, להשתתף, ללמוד ולשאול שאלות. להלן מוצע מגוון פתרונות יצירתיים לשילוב פעילות פיזית במערך השיעור - בהתאם לגיל:

  1. גן חובה-כיתה ב': בגילאים האלו, תזוזה מעודדת קשב, ריכוז מוגבר והנאה. לכן, מצאו כמה שיותר דרכים לשלב תנועה בשיעורים. לדוגמה, להקדיש זמן לתנועה חופשית, להסביר את שבעת ימי השבוע באמצעות קפיצה מיום ליום ולתרגל יוגה כדי להירגע לקראת סוף היום.
  2. כיתות ג'-ה': חפשו דרכים יצירתיות לשדרג מטלות דף ועט לפעילויות המעודדת תנועתיות. אם אפשר, שלבו בתכנית הלימודים נושאים שמאפשרים לילדים לתצפת ולסייר בחוץ כדי ללמוד על מזג אוויר, היסטוריה, חקלאות וטבע. ניתן גם למחוא כפיים בלמידת מושגים חדשים, לשחק את משחק הכיסאות להגברת אנרגיה ולערוך סטים של מתיחות-איברים או טאי צ'י להרגעה.
  3. כיתות ו'-ח': למרות הצורך במשמעת והנטייה להכריח את התלמידים לשבת, הפעילות הגופנית חשובה מאוד לילדים ובני נוער. בגילאים אלו, יש להגביר את עצימות שיעורי ההתעמלות ולאפשר לתלמידים לעמוד, להתמתח ולהחליף מקום בזמן השיעור. ישנם בתי ספר המשלבים ריקודי "זומבה", תחרויות נושאות פרסים או משחקי כדור בהפסקות.

למאמר המלא

לקריאה נוספת

מה בין תנועה ללמידה משמעותית? ואיך לבנות מרחב למידה המעודד תנועה?

תהליכי המשגה בתנועה בקרב ילדים בגיל הגן

 

 

 

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya