פרוייקט מיוחד ליום המורה: עמדות הציבור כלפי מורות שהואשמו בתקיפה מינית

Zack, E., Lang, J. T., & Dirks, D. (2018). “It must be great being a female pedophile!”: The nature of public perceptions about female teacher sex offenders. Crime, Media, Culture, 14(1), 61–79

על אף תשומת לב מדעית ותקשורתית מוגברת בשנים האחרונות שהופנתה לאלימות ותוקפנות מינית מצד נשים, מחקר מוגבל למדי התמקד באופן ספציפי בתפיסות הציבור את התנהגותן. המחקר הנוכחי מבקש לבחון את אופי תגובות הציבור ואת עמדותיו כלפי קטגוריה של תוקפות מיניות הנמצאת לעתים קרובות במרכז השיח התקשורתי – מורות אשר תקפו תלמידים מתבגרים – באמצעות סקירת תגובות קוראים שהועלו בעקבות חמישה מאמרים שפורסמו בעיתון "הפינגטון פוסט" (Huffington Post) בין נובמבר 2010 לנובמבר 2013.

באמצעות מתודולוגיה של קידוד נושאי, נותחו למעלה מ-900 תגובות מקוונות. הניתוח העלה שרוב התגובות מבטאות מוסר כפול (סטנדרט כפול) בהתייחסותם לתהליך גזר הדין ההולם לדעתם מורות שתקפו מינית לעומת מורים גברים שהואשמו באותה עברה. התגובות מבטאות ציפיות מיניות מסורתיות מתפקידים מגדריים כדי לאשר או להתכחש לפגיעה בקורבן. המחקר מאשר מחקרים קודמים לפיהם הציבור תופס קורבנות של תקיפת נשים מבוגרת יותר כ"בני מזל".

עם זאת, מעניין לציין כי בניגוד למחקרים קודמים שהראו כי הציבור תומך בעונשים חמורים בעיקר לגברים, יותר מאשר לנשים, המחקר הנוכחי מעלה כי הציבור מאמין בענישה שוויונית של תוקפים, באופן בלתי תלוי במגדר שלהם.

למאמר המלא

לקריאה נוספת

נתפסת תחת מצלמה: מעקב מורים בבית הספר

על גב המורות: כוח ומגדר בחינוך

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya