מטה-קוגניציה בהוראה ובלמידה
מאת: עדי בן-דוד
מילות מפתח:
ידע מטא-קוגנטיבי
ידע פעיל
ידע קוגנטיבי
מטא-קוגניציה
תהליכי התמודדות
תהליכי חשיבה
תהליכי למידה
תהליכים קוגנטיביים
תלמידים
סקירה יעילה של ד"ר עדי בן דוד (מכון ויצמן למדע, המחלקה להוראת המדעים) על מרכיבי המטה-קוגניציה לפי חוקרים מובילים בתחום. הסקירה מכסה את הנושאים הבאים: מיומנויות מטה-קוגניטיביות, ידע מטה-קוגניטיבי, התנסויות מטה-קוגניטיביות, תרומתה של מטה-קוגניציה לקידום תהליכי למידה, מטה-קוגניציה בכיתה ומקורות מידע בתחום .
עוד נטען בסקירה כי מחקרים מתחומים שונים מצביעים על כך שתלמידים בעלי רמת הישגים נמוכה , מפיקים תועלת רבה יותר מהוראה של ידע מטה-אסטרטגי לעומת תלמידים בעלי רמת הישגים גבוהה. מתברר כי תלמידים בעלי יכולות קוגניטיביות גבוהות מסוגלים לפתח בעצמם מרכיבים של ידע מטה-אסטרטגי . לעומתם תלמידים בעלי יכולת קוגניטיביות נמוכות , הם בדרך כלל חסרי יכולת לעשות כן . מכאן שהוראה של ידע מטה-אסטרטגי עשויה להיות משמעותית יותר עבור תלמידים אלו (עדי בן דוד).
yyya
להלן אופן הציטוט:
בן-דוד, ע. (2009). מטה-קוגניציה בהוראה ובלמידה. אאוריקה, 27, עמ' 1-9.
מעניין מאד.
כאן לא רשומה שנת הפרסום ואופן הציטוט.
תודה
המאמר מטה-קוגניציה בהוראה ובלמידה באאוריקה 27, מצוי ברשותי אך לא מופיעים מספרי עמודים. האם ניתן לקבל פירוט?תודה