מחשבים ניידים בבתי ספר בארה"ב ובקנדה – ביקורת והרהורים

מאת: Winnie Hu
מקור:
ראו קובץ מצורף מצד ימין של המאמר המקורי ותגובות אנשי החינוך בארה"ב
 
 
ההתלהבות הראשונית של בתי ספר לשלב מחשבים ניידים מתנפצת תוך כמה שנים אל קרקע המציאות בכיתה, כך טוענת כתבת תחקיר של הניו יורק טיימס מ-4 במאי 2007. גלישה של תלמידים לאתרים אסורים, בעיות תחזוקה של המחשבים הניידים וגורמים נוספים כגון התנגדות המורים הניעו כמה מחוזות חינוך בארה"ב לוותר על התוכניות השאפתניות שלהם לשילוב מחשבים ניידים בכיתות הלימוד. בתי ספר תיכוניים בארה"ב ביטלו תוכניות להצטיידות תלמידים במחשבים ניידים אחרי שגילו כי השימוש במחשבים ניידים לא הביא לשיפורים בבחינות ההישגים הנורמטיביות בהם נבחנו התלמידים. אנשי חינוך מובילים כגון Dave Warlick, וסטיפן דוואנס בארה"ב ובקנדה טוענים כי הכתבה חושפת מציאות פדגוגית שלילית בבתי הספר כי השימוש במחשבים הניידים אינו הולם כלל את סוגי הפעילות הקונסטרוקטיבית המצופה. המורים לא עברו הדרכה מתאימה כיצד לשלב את המחשבים הניידים ככלים לפיתוח הסקרנות והחשיבה ולמידת החקר. הבעיה טוען סטיפן דוואנס כי שימוש במחשבים ניידים על ידי תלמידים לא נועד מלכתחילה לשפר את הישגיהם החינוכיים במערכות ההערכה המסורתיות אלא להקנות להם חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ויכולת מיזוג מידע, מאפיינים אשר כלל לא נבדקים על ידי בחינות מסורתיות.
 
 Dave Warlick טוען כי מרבית המורים אינם יודעים מה לעשות עם המחשבים הניידים החוצצים ביניהם ובין התלמידים ולכן רמת התסכול שלהם גבוהה ומכאן שהם מפנימים בעצם גישה שלילית לשילוב המחשבים הניידים בהוראה. הם לא מיישמים שיטות הוראה גמישות היודעות לנצל את הפוטנציאל של המחשבים הניידים. מכאן עולה הצורך להשקיע הרבה יותר בהכשרת המורים לשילוב המחשבים הניידים בהוראה בצורה יותר קונסטרוקטיביסיטית ובאופן יותר יצירתי. המדידה מול תוצאות הבחינות אינה נכונה כי הפוטנציאל האמיתי של המחשבים הניידים הוא ביצירת דרכי למידה המעוררים חשיבה וחקר.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya