מחקר חדש: עייפות בשעת אפס נובעת מקושי ביולוגי של בני הנוער
מאת: עפרי אילני
בית הספר של הכפר מונקסיטון בצפון מזרח בריטניה מתנהל כמעט כמו כל תיכון אנגלי רגיל. אלא שבקרוב צפוי כנראה לחול בו שינוי מהפכני. בכל יום, עד השעה 11 בבוקר, התיכון יושבת באופן קבוע, והתלמידים ימשיכו לישון במיטותיהם. הלימודים יתחילו ב-11 ויימשכו עד שעות הערב המוקדמות. מנהל בית הספר רואה בכך מהפכה הכרחית, שמתבססת על מחקרים שנעשו בנוגע לשעון הביולוגי של מתבגרים. הוא מאמין ששינוי כזה ישים קץ לתופעת "התלמידים הזומבים" המוכרת לכל מורה שמלמד בשעות הבוקר.
המנהל, ד"ר פול קלי, סיפר שהוא מתוסכל כבר שנים מחוסר הערנות של תלמידים בגיל ההתבגרות שאותם הוא מלמד בבית הספר. בעוד המורים ערניים בשעות הבוקר, התלמידים יושבים לפניהם כשהם טרוטי עיניים ואפתיים. ההחלטה לשנות את מערכת השעות של בית הספר התקבלה בעקבות מחקר שבוצע באוניברסיטת אוקספורד, על ידי חוקר המוח פרופסור ראסל פוסטר. פוסטר בדק את איכות הזיכרון של מתבגרים בשעות שונות ביום. הוא ערך להם משחק זיכרון פשוט, וגילה הבדל של 9% בין השעות תשע בבוקר ו-2 אחר הצהריים: בשיעורים מאוחרים, תלמידים זכרו 51% מהמלים, לעומת 42% בשיעור הראשון.
המנהל, ד"ר פול קלי, סיפר שהוא מתוסכל כבר שנים מחוסר הערנות של תלמידים בגיל ההתבגרות שאותם הוא מלמד בבית הספר. בעוד המורים ערניים בשעות הבוקר, התלמידים יושבים לפניהם כשהם טרוטי עיניים ואפתיים. ההחלטה לשנות את מערכת השעות של בית הספר התקבלה בעקבות מחקר שבוצע באוניברסיטת אוקספורד, על ידי חוקר המוח פרופסור ראסל פוסטר. פוסטר בדק את איכות הזיכרון של מתבגרים בשעות שונות ביום. הוא ערך להם משחק זיכרון פשוט, וגילה הבדל של 9% בין השעות תשע בבוקר ו-2 אחר הצהריים: בשיעורים מאוחרים, תלמידים זכרו 51% מהמלים, לעומת 42% בשיעור הראשון.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya