מחקר חדש בארה"ב על ההשפעות ארוכות הטווח של איכות הגננות בגני ילדים על הצלחת הילדים בשלבים מאוחרים יותר של חייהם

מקור : עיתון ניו יורק טיימס
מחקר חדש בארה"ב על ההשפעות ארוכות הטווח של איכות הגננות בגני ילדים על הילדים בשלבים מאוחרים יותר של חייהם. החוקרים  הם בחנו את מסלול חייהם של כ-12 אלף ילדים, שהיו חלק מניסוי חינוכי ידוע שהתקיים בטנסי בשנות ה-80, וכיום הם בסביבות גיל 30. הממצאים הוצגו  בכנס אקדמי באוניברסיטת קיימברידג', מסצ'וסטס.
בדיוק כפי שקרה במחקרים אחרים, גם הניסוי בטנסי גילה כי גננות אחדות יכלו לעזור לילדיהם בגן חובה ללמוד הרבה יותר לעומת גננות אחרות. ובדומה למחקרים אחרים, ההשפעה נעלמה ברובה עד חטיבת הביניים, בהתבסס על ציוני המבחנים. ואולם כאשר החוקרים בחנו את התלמידים בבגרותם, הם גילו כי השפעת החינוך שבו זכו בגן החובה הופיעה מחדש שנים לאחר מכן.
לפי המחקר, ילדים שקיבלו חינוך טוב יותר בגן חובה היה סיכוי גדול יותר ללמוד במכללה, לעומת ילדים אחרים עם רקע דומה, אך קיבלו חינוך פחות טוב. לילדים שלמדו יותר בגילי הגן גם היה סיכוי נמוך יותר להפוך לאב/אם חד-הוריים. כמבוגרים, הם חסכו יותר לגיל הפנסיה. ואולי חשוב מכל - הם השתכרו יותר.  המסקנה : חינוך טוב בגיל מוקדם יכול להנחיל מיומנויות שישפיעו על שארית החיים - כמו סבלנות, משמעת, נימוסים ושקדנות.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    אחד מאדמורי חב"ד אמר כך : מלמד טוב הוא "בר פועל" הוא לומד עם התלמיד באופן כזה שלאחר מכן יוכל התלמיד עצמו להיות מלמד.ועוד – גדולי הדור נתנו משקל רב למלמד של הילדים [גיל 3-6] – כי מה שמחדרים בגיל ינקות זה מה שנשאר לכול החיים.

    פורסמה ב 08/09/2010 ע״י חנה
    מה דעתך?
yyya