מחקר הערכה: איך השפיעו הטבלאטים על תהליכי למידה , מעורבות הורים ופעלתנות של מורים ותלמידים בסקוטלנד?

ממצאי מחקר הערכה משנת 2012 שנערך בסקוטלנד לבדיקת ההשלכות של מיזם פיילוט לשילוב טאבלטים (אייפדים) בלמידה מתוקשבת בבתי הספר בסקוטלנד. הניסוי נערך כחלק מתכנית חינוכית איכותית בבתי ספר בסקוטלנד הידועה בשם Curriculum for Excellence framework.

ממצאי המחקר מצביעים על כך כי מכשירי האייפד תורמים לא רק ליצירת עניין אצל התלמידים אלא גם לשינוי משמעותי בדימוי המקצועי של המורים אשר קיבלו את האייפד ולמדו יחסית מהר כיצד להשתמש בו , להפיק ממנו תועלת להשבחת ההוראה ולייעול ההוראה שלהם. כלומר, שילוב הטאבלטים בלמידה הגביר לא רק את המוטיבציה של התלמידים אלא גם את המוטיבציה של המורים בבתי הספר בסקוטלנד.

 צוותי מחקר ההערכה של אוניברסיטת HULL עדיין ממשיכים לבדוק מקרוב את הניסוי בבתי ספר וימשיכו לפרסם מסקנות ותובנות .

אחת התובנות החשובות שאנו בישראל יכולים להפיק מהניסוי היא כי שילוב מחשב בהוראה ובלמידה מחייב במקביל גם שינוי מעמיק בתכניות הלימודים. כלומר , בסקוטלנד הבינו כי שינוי קוריקולרי נחוץ בהיערכות הכוללת ולא רק שילוב מחשב בהוראה בפני עצמו.

iPad Scotland Evaluation Study

What is Curriculum for Excellence?

Curriculum for Excellence: Building the Curriculum 3: A Framework


ראה גם :

כיצד מנוצלים מכשירי הטאבלט בהוראה מקוונת ובלמידה מקוונת בכיתות לימוד בעולם ?

מאמרים נוספים בנושא זה בפורטל מס"ע

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya