מורים מטפלים בילדים תוקפניים: מחקר תוצאות

Shechtman, Z., & Tutian, R. (2016). Teachers treat aggressive children: An outcome study. Teaching and Teacher Education, 58, 28–34.

תוקפנות בבית הספר הפכה לאתגר מרכזי עבור מחנכים. תחת ההנחה שאמפתיה של מורה קשורה לתוקפנות של תלמיד, המחברים מציעים תכנית הכשרה קבוצתית, המפעילה ביבליותרפיה עבור מורים כדי לסייע לתלמידים התוקפניים שלהם.

המשתתפים היו 44 מורות ו-165 תלמידים תוקפניים. המורות בקבוצת ההתערבות הובילו את התכנית עם קבוצה קטנה של ילדים; בקבוצה הנגדית ילדים כאלה קיבלו סיוע אקדמי.

הממצאים הציגו תוצאות רצויות יותר עבור ילדים בקבוצת ההתערבות לגבי תוקפנות ולגבי האמפתיה הנתפסת של המורה, והישגים בציונים לגבי תוקפנות קושרו לשינוי באמפתיה הנתפסת של המורה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

טיפול באמנות בילדים המתנהגים בתוקפנות

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya