מודל מרובה משתנים של הגורמים המשפיעים על השימוש בטכנולוגיה על ידי סטודנטים להוראה במהלך תקופת ההתמחות
Shih-Hsiung Liu. A Multivariate Model of Factors Influencing Technology Use by Preservice Teachers during Practice Teaching. Journal Of Educational Technology & Society [serial online]. October 2012;15(4):137-149.
ההכשרה וההשתתפות בקורסים של הכשרת מורים בהתמחות בשטח המבוססת בבית הספר הן תהליכים חשובים לצורך ציוד הסטודנטים להוראה ביכולת לשילוב הטכנולוגיה.
אולם, הסטודנטים להוראה עדיין חסרים את היכולת ואת הידע הדרושים ללמד בהצלחה בעזרת הטכנולוגיה.
מאמר זה חוקר את המשמעות של, את היחסים בין, מעבד את הגורמים ואת ההשפעות הישירות והעקיפות שלהם על שילוב הטכנולוגיה ובנוסף בוחן מודל מרובה משתנים.
מודל המשוואה המבנית יושם כדי להכין דגם של הקשרים בסט של משתנים חבויים.
השאלון פותח ותוקף כדי לזהות גורמים המשפיעים על שילוב הטכנולוגיה של 401 סטודנטים להוראה בהקשר של הפרקטיקום.
התוצאות חושפותאת העובדה כי קורסים בהכשרת מורים לא מצליחים לסייע לסטודנטים להוראה בשילוב הטכנולוגיה במהלך הפרקטיקום.
אולם, החוויות של הסטודנטים להוראה עם החונכים יכולות לסייע לסטודנטים להוראה להשתמש בטכנולוגיה בעת ההתמחות בהוראה.
בנוסף, למודל יש התאמה לקשרים שנצפו בין גורמים המשפיעים על השימוש של המורים טכנולוגיה במהלך ההתמחות.
ההשלכות של המחקר הנוכחי עבור הכשרת מורים הן שיש לשלב את הטכנולוגיה בקורסי ליבה של שיטות הוראה ולא להגביל את השימוש בה לקורסים בודדים.
מודל המחקר יכול לשמש כמודל בסיס עבור מחקרים עתידיים.