מודל מובנה ללימוד מבוגרים רפלקטיבי בקרב הסגל האקדמי
Wlodarsky, R. (2018). A structured model for reflective adult learning among university faculty. Journal of Higher Education Theory & Practice, 18(5), 98–111
לקריאה נוספת
ביצוע אקדמי והפרקטיקה של למידה מכוונת-עצמית: הפרספקטיבה של הסטודנט המבוגר
הכנת חברי הסגל להוראה של קורס MOOC: המלצות מהתנסות וממחקר
לצד השינויים המתחוללים בהשכלה הגבוהה, משתנה גם תפקידו ומעמדו של המרצה, חבר הסגל האקדמי. כעת, יותר מתמיד, פיתוח מקצועי בקרב הסגל האקדמי עונה על צורך מעשי ואסטרטגי כאחד. מבין שלל סוגיות העומדות לפתחנו, ראוי גם לבחון כיצד חברי הסגל האקדמי מתפתחים במסגרת ההשכלה הגבוהה, אלא שהפעם לא כמורים, אלא כלומדים מבוגרים בעצמם. לשם כך חיוני לפנות לרפלקציה, במובנה כתהליך פורמלי וקוגניטיבי, המטמיע מידע מחוויות העבר על מנת לבחון את אופני הפעולה בעתיד, כלומר על מנת לעמוד על מידת שביעות הרצון מהמצב הקיים או כדי להביא לידי שינוי התנהגות בעתיד. יישום חשיבתם הרפלקטיבית של חברי הסגל, כלומדים מבוגרים, על התפתחותם המקצועית, היא אחת הדרכים העשויות לתרום לפיתוח הפקולטה. בכך טמונה חשיבותו של המחקר המובא כאן. המחקר הנוכחי פותח על מנת לזהות כיצד הרפלקציה של הסגל על חוויית הלימוד שלו עצמו מניעה ומעודדת למידת מבוגרים בעמדתם כחברי פקולטה.