מודל לשילוב בלוגים במערכות תקשוב חינוכיות וותיקות
מאת: Hyung Nam Kim
מילות מפתח:
בלוגים בחינוך
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
קורס מקוון
קורסים מתוקשבים
שילוב מחשב בהוראה
מקור וקרדיט :
Hyung Nam Kim. " The phenomenon of blogs and theoretical model of blog use in educational contexts" , Computers & Education 51 (2008) 1342–1352.
בעידן שבו העולם עובר בהדרגה ליישומי WEB. 20 מתוקשבים בתחומים שונים , נראה כי מערכות הלמידה המותקשבות (CMS ) הקיימות באוניברסיטאות ובמכללות איבדו את זוהרם מבחינת הלומדים , ולכן מנסה המאמר להחזיר עטרה ליושנה ע"י הוספת מימד של בלוגים חינוכיים במערכות התקשוב הקיימות . מאחר ורק 19% מהסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות משתמשים בבלוגים יש מקום לשלב את המדיה שלהם כתוספת למערכות התקשוב הוותיקות , אך בוודאי לא במקומן. המאמר סוקר מחקרים ומאמרים שונים בנושא ומנסה לגבש מודל מתאים ליישום הבלוג במערכות תקשוב חינוכיות תוך התבססות על התיאוריה של socio-technical systems theory. המודל התיאורטי המוצע יש בו כדי לתרום לאינטראקטיביות , פתיחות , וביזור של מערכות התקשוב הוותיקות . המודל המוצע יוצא מהנחה כי מערכות התקשוב הקיימות חיוניות ללמידה מתוקשבת , אך השילוב של בלוגים חינוכיים כחלק משלים שלהן עשוי לפתור את אחת הבעיות העיקריות של הלומדים בהן והיא העדר מעורבות והעדר הנעה בלמידה.
המאמר המלא מצורף כקובץ בטור מצד ימין .
ראה גם :
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya