מודלים וגישות להפצת ידע בקרב קהילות חינוך והכשרת מורים

מאת : יעל שרצר , מידענית מחקר

בשנים האחרונות מידע רב נאסף מידי יום אצל צוותי הלימוד וההוראה, כך שככל שהמורים מפתחים יותר ידע, כחלק מתפקידם, כך הם נדרשים לבסיס רחב יותר של ידע ומידע ואפשרות לקיים קשרים עם עמיתים. האמרה "אם אתה לא שם אתה לא קיים", אינה רק אמרה עממית אלא המלצה לצאת ולפרסם חומרי הוראה רלוונטיים בצורה שאנשי חינוך אחרים יוכלו להפיק תועלת רבה. בנוסף לידע המצטבר אצל המורים, אם מניסיונם האישי או מהשלמויות מקצועיות, קיים מגוון עצום של מקורות מידע וחומרי למידה באינטרנט. יצירת מאגר מידע מקצועי מתעדכן יאפשר לקבוצות מורים התפתחות מקצועית.

שיתוף חברי הקבוצה במידע חדש שנרכש על ידי כל אחד מחברי הקבוצה יביא לשדרוג מקצועי ויפתח למורים דרך שיתופית נוחה לייעול עבודתם.

החלק הראשון של הסקירה מתמקד במתודולוגיות של ניהול ידע בחינוך ובשינוי ארגוני לטובת הפיכה לארגון לומד, שהיכולת לשקף ידע ותובנות רק מעצים ומשביח את הסיכוי להצלחה עתידית.

החלק השני סוקר כלים להפצה ושיתוף ידע של מורים, מפורטלים ארגוניים המציגים לצרכנים תמונה שלמה יותר של מידע ומהווים תפיסה שיטתית של סינון, זיקוק והאחדה של מקורות המידע, דרך שימוש בויקיפדיה ורשתות חברתיות אחרות ככלי פורמלי של למידה וקיום של פורומים מקצועיים המהווים סביבה אידיאלית לטיפוח דו שיח בין מורים, מנהלי בתי ספר, מפקחים ופקידי המשרד.

לסקירת המידע במאגר השאילתות של מרכז המידע

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya