מה מורים צריכים לדעת?

יורם אורעד מפנה זרקור לנושא הידע המצופה מן המורים: "לאחרונה קראתי מאמרון מעניין של אשר אלבו בשם למה מורים לא צריכים לדעת מיהו שר התשתיות [...] במאמרון הוא חולק, ובצדק לדעתי, על ההתנפלות התכופה למדי על ידע המורים, או במלים אחרות על אי שביעות הרצון, במקרה הטוב, ועל הלעגנות, במקרה הרע, שיש בציבור על הידע שיש למורים".

"מורים צריכים לדעת בעיקר מיומנויות פדגוגיות, דידקטיות וקוריקולריות ואת אופן יישומן בכיתה, וכן איך לטפל בסוגיות ובעיות חברתיות העולות בכיתה. כמו כן, עליהם להיות בעצמם בעלי אותן מיומנויות שנוהגים לכנותן בשם "מיומנויות המאה העשרים ואחת" (אבל יש להניח שגם במאה העשרים ושתיים ואילך יהיו תקפות). אבל מעל לכל מורים צריכים לדעת כיצד לרתק ולהלהיב תלמידים, להכיר תלמידים ולהיות רגיש לצרכיהם ולרצונותיהם. מורים צריכים להדביק את תלמידיהם באהבה ולהעיר אצלם את התשוקה והסקרנות ללמוד".

"אני, כאדם שמתעניין בתחום החלל זוכר תאריכים רבים הקשורים אליו. מעולם לא פעלתי במכוון לזכור אותם אלא אני זוכר אותם משום שהתאריכים האלה הופיעו בהקשר של דברים מרתקים מבחינתי שקראתי על חלל. צריך גם להבין שאם הלמידה תתבצע מתוך גישה של תהליך מרתק שיהיה גם אישי (דבר שהוא רצוי מאד לטעמי), ידע שונה יירכש על ידי תלמידים שונים משום שהם יעברו תהליכים שונים של למידה שהם מחוברים אליה".

למאמרון המלא של יורם אורעד ברשת שלובים

ראו גם:

במקום כיסוי חומר- דיאלוג על הלמידה ותכניה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya