מבט ביקורתי על תכנית של למידה משולבת להכשרת מורים לאנגלית בדגש על ההתנסות המעשית

Koc, Ebru Melek. A Critical Look at a Blended English Language Teacher Education Program with an Emphasis on the  Practicum. International Review of Research in Open & Distance Learning , Sep2016, Vol. 17 Issue 4, p66-81.

מטרת המחקר הנוכחי היא לבחון באילו סוגי קשיים נתקלים סטודנטים להוראה, אשר נרשמו לתואר ראשון בתכנית להכשרת מורים לאנגלית המוצעת בפורמט משולב, והמורים המאמנים (cooperating teachers) שלהם במהלך ההתנסות המעשית של הסטודנטים להוראה.

במחקר נטלו חלק 21 סטודנטים להוראה בשנה הרביעית ו-12 מורים מאמנים. איסוף הנתונים נערך באמצעות ראיון מובנה למחצה. הראיונות הוקלטו, תומללו ואז נותחו.

על פי הממצאים, הבעיות שעמדו בפני הסטודנטים להוראה קובצו לארבעה תחומים: מערכות הערכה, תקשורת נתמכת מחשב, אתגרים עם המורים החונכים ונושאים פסיכולוגיים. הבעיות של המורים המאמנים סווגו כבעיות הקשורות לתוכנית וכבעיות הקשורות לסטודנטים להוראה.

תוצאות מחקר זה תורמות להבנה מוגברת של הבעיות שהסטודנטים להוראה והמורים המאמנים שלהם מתמודדים עמן במהלך ההתנסות בשדה בתכנית להכשרת מורים לאנגלית שהוצעה בפורמט של למידה מרחוק. מחקר זה מספק הצעות לביסוס חונכות אפקטיבית יותר במהלך ההתנסות בשדה.

קישור למאמר המלא באנגלית

ראו גם:

הוראה בכיתה הפוכה: חקירת הדאגות של סטודנטים להוראה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya