לשכנע מורים להשתמש בטכנולוגיה

יורם אורעד מפרסם מאמרון חדש הבוחן דרכים להגדלת מספר המורים המשלבים את טכנולוגיות המיחשוב והאינטרנט בהוראתם: "טכנולוגיות המיחשוב והאינטרנט זמינות במערכת החינוך כבר שנים. מורים רבים אמנם משתמשים בהן, חלקם כדבר שבשגרה, אך לצד אלה, מורים רבים אחרים נצמדים עדיין לשיטות ולפלטפורמות ההוראה הישנות ונמנעים מלהשתמש בטכנולוגיות אלה".

"מדוע זה עדיין קורה, שנים רבות לאחר שהטכנולוגיות כבר כל כך זמינות ומה אפשר לעשות כדי לשכנע מורים להשתמש בטכנולוגיות מיחשוב ואינטרנט כאשר יש בכך לשפר את עבודתם? לאחרונה קראתי מאמרון בהיר ומעניין של ניק פיצ'י (Nik Peachey) שבו מוצגות 11 סיבות להימנעותם של מורים משימוש בטכנולוגיה".

"כפי שנאמר באחת הנקודות שהוצגו במאמרון של ניק פיצ'י, הטכנולוגיות צריכות להיות משולבות בסילבוס. דבר זה צריך להיעשות בין היתר על ידי פעילויות מוצעות המופיעות בסילבוס שבהן יוצג גם שימוש באמצעים טכנולוגיים. אופן אחר הוא לתת במבוא לסילבוס עצמו הנחיות ועצות כיצד אפשר להשתמש בכלים להשבחת הלמידה וההוראה - לייעלה, להעשירה, להרחיבה ועוד. בעת בניית הסילבוס עצמו צריך להתייעץ במורים ולשאול לעצתם עד כמה שימוש בטכנולוגיה זו או אחרת יכול להועיל".

למאמרון המלא של יורם אורעד ברשת שלובים

ראו גם:

כלים דיגיטליים והערכה מעצבת


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מאמרון – אתר מאמרים – העלאת מאמרים לרשת – שליחת מאמרים.
    https://www.gajet.co.il

    פורסמה ב 27/06/2021 ע״י Tal Haemek
    מה דעתך?
yyya