למידה שיתופית ושימוש בוויקי בהשכלה הגבוהה

מאת: Binbin Zheng

Zheng, Binbin; Niiya, Melissa; Warschauer, Mark. "Wikis and collaborative learning in higher education", Technology, Pedagogy & Education, Jun2015, Vol. 24 Issue 3, p357-374.

בעוד שכתיבה שיתופית ולמידה שיתופית יכולות להיות בעלות ערך רב ללמידת הסטודנט, היישום של סביבת למידה שיתופית הנתמכת על ידי טכנולוגיה הוא מאתגר. עם המאפיינים המובנים שלה עבור תמיכה בכתיבה שיתופית ובתקשורת חברתית, ויקי (Wiki) היא פלטפורמה מבטיחה עבור למידה שיתופית; אולם, למידה שיתופית הנתמכת על ידי ויקי אינה יכולה לתפקד ללא תכנון למידה אפקטיבי.

מאמר זה מדגיש תיאוריה ומחקר קודם לגבי שימוש בוויקי בחינוך ומשתמש בגישה מבוססת תכנון כדי לפתח אסטרטגיות עבור שימוש בוויקי לצורך תמיכה בלמידה שיתופית בכיתה. כדי לחקור ולזקק אסטרטגיות אלה, שיטות מחקר חוזרות ומבוססות תכנון שימשו כדי ליצור פעילויות שיתופיות בכיתה הנמתכות על ידי ויקי.

המחברים דנים בגישת התכנון, מאחר והיא מתייחסת לוויקי. הם שוקלים את האסטרטגיות שמתפתחות על פני ארבע חזרות תכנון, כולל הצעות עבור ניהול קהילת למידה, בחירה בנושא מבוסס חקירה, פיגום של המורה, הערכה של הסטודנט ותמיכה בטכנולוגיית ויקי בעזרת מדיה חברתית אחרת. מחקר זה מדגים כי בעוד הוויקי יכול להיות כלי עבור למידה שיתופית על-תיכונית, תמיכות פדגוגיות מתאימות נדרשות ליישום מוצלח.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

יצירת אינטראקציה לצורך למידה: תלקיטים דיגיטליים עבור קהילת למידה בקורס באוניברסיטה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya