למידה משמעותית בספרות דרך סיפורה של זוהרה אלפסיה

"במפגש שנערך בקיץ האחרון בבית הספר השבח מופת בתל אביב, הציגו מורי ההומניסטיקה המלמדים בשכבת ט' את תוצרי הפרויקטים השונים שאותם פיתחו במהלך שנת הלימודים. צפינו בתוצרים בספרות, אזרחות, גיאוגרפיה ותנ"ך. בכל אחד ממקצועות אלה, בנו צוותים של מורים יחידות לימוד מבוססת פרויקט (PBL- Project Base Learning) שבו הפרויקט מגדיר את התוצר הסופי שאליו מכוונת הלמידה. התוצר הסופי הוא מניע הלמידה וזה נעשה על ידי העלאת שאלה מניעה הקשורה לעולמו הפנימי של התלמיד ורלוונטית לעולמו העכשווי".

"מאחר שליוותי בשנה זו את צוות המורים בבית הספר כמדריכה בלמידת PBL, התרגשתי מאוד מהמעמד וכל תוצר מבחינתי הציג תהליך למידה אמיתי שעברו המורים והתלמידים. באזרחות התבקשו התלמידים לנסח מחדש את מגילת העצמאות כך שתהיה רלוונטית למאה ה-21, בתנ"ך דנו במנהיגות ומוסר בשאלה המניעה בתחום מנהיגות ומוסר :"מנהיג צריך להיות נקי כפיים – האומנם?", בגיאוגרפיה חקרו את נושא העדה האתיופית ובעיית הגזענות, ובספרות עסקו פרויקט שהתחבר לנושא השנתי :"האחר הוא אני".

למאמר המלא של רויטל נאמן יהל (מגזין האינטרנט של רשת "עמל")


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    דעתי על שני המיזמים הללו היא שזו דרך נהדרת להפוך למידה למשמעותית ולעודד למידה אקטיבית של התלמידים.כמו כן "על הדרך" התלמידים נחשפים ליצירות ספרותית ולתפקיד שלהן בתרבות והחיים

    פורסמה ב 22/01/2021 ע״י זיוה כנעני
    מה דעתך?
yyya