למידה משמעותית בבי"ס "האיריסים" כרמיאל

מאת ‏מחוז צפון - משרד החינוך‏

התפיסה הבית ספרית ב"איריסים" מבוססת על האמונה שכל אחד מתלמידי בית הספר יכול להצליח! מתוך כך הגישה החינוכית-פדגוגית בבית הספר מאפשרת לכל הלומדים הזדמנות שווה, ומטפחת הצלחות והישגים בקרב התלמידים. תפקיד ביה"ס הוא למצוא את הכלים ואת הדרך אל ליבו של כל תלמיד.

אחת הדרכים לליבו של התלמיד היא להפוך את הלמידה לרלוונטית ומסקרנת עבורו.

כך למשל תלמידי שכבת ה' עסקו בנושא הגיאוגרפי – צפון הארץ. לאחר שלמדו את אזור מישור החוף באופן ממוקד ויומיומי, בחרה כל קבוצת תלמידים לחקור באופן שיתופי באמצעות כלי גוגל =גוגל דוקס את אחד מאזורי המשנה בצפון הארץ: הגליל העליון, הגליל התחתון, הכרמל והגלבוע, חמשת עמקי הצפון, מישור החוף הצפוני הגולן והחרמון.

התלמידים רכשו כלים לחקירת הנושא משלב שאילת השאלות, דרך איסוף המידע, מיזוגו והבנייתו לראשי פרקים ועד שלב הערכת התוצר. בתיווך המורה עבודתם קרמה עור וגידים והפכה לעבודה משמעותית, אותה היו צריכים להפיץ בקרב תלמידי ביה"ס והוריהם. את הפצת הידע עשו באמצעות כלים דיגטאליים מגוונים: ספרים דיגטאליים, מצגות שיתופיות, תמונות אינטראקטיביות פוסטרים דיגטאליים ועוד

לאורך כל הערב הילדים קבלו משוב מידי מהוריהם, משוב שניתן באמצעות הפלאפון כאשר ההורים סרקו ברקוד והגיעו לטופס גוגל דוקס.

צוות ביה"ס מאמין שככל שהתלמיד חווה למידה משמעותית, כך הוא הופך ללומד עצמאי, היודע להשתמש באופן מושכל באסטרטגיות שונות, מפתח מודעות לתהליכים קוגניטיביים, לשילוב נכון של אמצעים דיגטאליים שיקדמו על למידותיו ומשחזר את הצלחותיו האישיות.
קישור לתוצרי התלמידים, תמונות ומשוב הורים מערב הפצת הידע שהתקיים לאחרונה .

לאתר התוצרים


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    אשמח לקבל את תגובותיכם. מידע נוסף על תרבות הלמידה הוראה והערכה באתר ביהס.

    פורסמה ב 08/05/2014 ע״י נטלי גרונסטדת

    רציתי לציין את ביה"ס האיריסים,את אנשי החינוך וההוראה של ביה"ס על פעילות ותרומה גדולה לחינוך ילדינו.בנוסף לשבח את ביה"ס האיריסים בגישתו גם לבעליי מגבלויות ונשים עם עגלות.נהנתי ושמחתי והתפעלתי מביה"ס האיריסים.תודה על החוויה החיובית.

    פורסמה ב 18/07/2014 ע״י חן חזון
    מה דעתך?
yyya