למידה מקוונת וקונסטרוקטיביזם: "הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו"?
מאת: רחל שגיא
מילות מפתח:
דרכי הוראה
דרכי ייצוג
הנחייה
למידה מקוונת
למידה מרחוק
סטודנטים להוראה
קהילות מתוקשבות
קונסטרוקטיביזם
קורסים מתוקשבים
מטרת מאמר זה היא לתאר תהליך של בניית קורס אקדמי בנושא "שיטות מחקר וסטטיסטיקה" בקורס מקוון במלואו (Fully on-line) וברוח הגישה הקונסטרוקטיביסטית.
בקורס הושם דגש על טיפוח של ארבעה סוגי אינטראקציות: לומד-תוכן; לומד-מורה; לומד-לומד; לומד-ממשק. כך נוצר דיאלוג דינמי רב-רבדים בין הלומד לבין המרצה והעמיתים בתהליך בניית הידע.
הקורס תוכנן על-פי המודל: "למידת מושגים דרך ייצוגים מרובים", הכרוך בבחירת מושגי מפתח בתחום התכנים הנלמדים והצגתם במגוון מתודות. כל זאת כדי לאפשר ללומדים עצמאות ושליטה בתהליך הלמידה, כמו-גם על מנת להיענות לשונות סגנונות הלמידה שלהם. המודל יושם הלכה למעשה בבניית הקורס והאתר, והוא יוצג מלווה בממצאים כמותיים ואיכותניים המתארים אותו.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya