למידה במהלך החיים המבוססת על בלוגים המייעצים לגבי שיפור עצמי
HENTER, Ramona. "LIFE - LONG LEARNING BASED ON SELF -- IMPROVEMENT BLOGS", eLearning & Software for Education, 2014, Issue 3, p230-235.
למידה במהלך החיים הפכה למציאות חיינו, אנשים מנסים למצוא דרכים חדשות ללמידה, מבלי להפריע למהלך חיי היומיום שלהם.
בנוסף, כיום אנשים תרים אחר דרכים חדשות להכשרה, החל מלימוד עצמי ועד לקורסי MOOC, כחלופה מודרנית לספריה הקלאסית.
הואיל וקל יותר לפרסם כתב יד באופן מקוון, מה שמפחית את הקשיים הכרוכים בעבודה עם בית הוצאה לאור, קיים גל חדש של מחברים שאת ספריהם ניתן להזמין רק כספר אלקטרוני, או אפילו רק כמסמך PDF.
מחברים אלה מושכים רבים מהלקוחות שלהם בעזרת בלוגים שבהם ניתן לעתים להוריד ספרים אלה בחינם. בנוסף חלקם שולחים אגרות מידע (newsletters) בחינם בנושאים מסוימים, הקשורים לאלה שאליהם הם מתייחסים בקנה מידה גדול יותר.
המחברת ניסתה לזהות חלק מהכותבים האלה, את הבלוגים והספרים האלקטרוניים שלהם כדי לנתח אותם, לבסס את הנושאים המרכזיים שלהם ואת הקהל שאליו הם פונים.
המחברת ניסתה למצוא מה הרקע של כותבים אלה, כבסיס למה שהם מציעים בזירת הלמידה הוירטואלית.
המחבת גם חקרה את העמדה של המשתמשים באינטרנט לגבי הבלוגים שבהם מספר המבקרים הגדול ביותר ולגבי התוצרים שמוצעים על ידי כותבי הבלוגים הללו.
נקודת מפתח נוספת הייתה הגיל של אלה המעוניינים בשיפור היבטים מסוימים של חייהם המקצועיים או האישיים באמצעות שימוש בבלוגים או בחומרים מקוונים אחרים.
המאמר מסתיים בדיון לגבי מה הופך בלוג לאטרקטיבי יותר בעיני קוראיו ומה גורם להם לשוב ולקרוא את הבלוג.