למה תלמידים אינם יודעים ללמוד מטקסטים דיגיטאליים?
מאת: ג'יי הורוויץ
מילות מפתח:
הרגלי קריאה
מיומנויות קריאה וכתיבה
מיומנויות תקשוב
ספרים
ספרים דיגיטליים
קריאה ממחשב
קריאה מקוונת
קריאת ספרים
תקשוב בחינוך
ג'יי הורוויץ חוזר להתייחס לנושא הקריאה ו/או כתיבה דיגיטאלית לעומת הכתיבה ביד והקריאה על הנייר: "באופן כללי, השאלה הבסיסית נשארת כפי שהיתה: האם הלמידה של תלמידים שקוראים טקסטים על גבי המסך טובה באותה מידה (או, סליחה, רעה באותה מידה) כמו הלמידה של תלמידים שקוראים מטקסטים מודפסים. יש מחקרים שרומזים שלמודפס יש יתרון, אבל מול אלה יש גם עדויות שככל שעובר הזמן מיומנויות הקריאה והכתיבה הדיגיטאליות נרכשות עד שבעתיד הלא רחוק לא יהיה הבדל מהותי בין הלמידה בסביבה הדיגיטאלית לעומת המודפסת. אבל גם אם אין "חדש", לפעמים אפשר לראות את הנושא באור קצת שונה, ונדמה לי שיש אור כזה במאמרון חדש של ג'ף אוטכט".
ראו גם:
חקירת עמדות הלומד כלפי ספרים אלקטרוניים ככלי למידה: מבוסס על הגישה של תיאוריית הפעילות
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya