למה מינוס כפול מינוס שווה פלוס? היבטים דידקטיים – כיצד בוחרים דרכים להצדיק ולשכנע
מאת: יהודית בר תקוה
מקור: הכנס ה-11 של הארגון לקידום החינוך המתמטי בישראל
למה מינוס כפול מינוס שווה פלוס? היבטים דידקטיים - כיצד בוחרים דרכים להצדיק ולשכנע.ההיבטים הדידקטיים בבחירת דרכים להוראת כפל במספרים מכוונים, שישכנעו את התלמיד ויצדיקו את פעולת החשבון במספרים מכוונים.
חשיבות הדיון:
מתן מענה לשאלות כיצד יש לפעול כאשר הדרך התוך-מתמטית שנבחרה לא הובנה ע"י התלמיד? האם לא כדאי להכיר גם אמצעי המחשה כלשהו, מודל חוץ-מתמטי אותו ניתן ל"שלוף" בעת הצורך, כזה שיצדיק את הפעולות החשבוניות על המספרים המכוונים? ואם כן, מה הקריטריונים לבחירת מודל כזה.
yyya
1. הדף כתוב וערוך מעולה. תמציתי לעניין וללא דבורי סרק.2. האם נערך אמנם דיון במהלך הכנס על שאלות הדיון ?(לצערי לא הייתי נוכח בו).3. אם התשובה ל(2) היא חיובית , האם נאמרו/נתגבשו/הוחלטו אילו החלטות קונקרטיות? באםהתשובה חיובית איפה ניתן לקרוא עליהן ?4. בהצלחה בהמשך.