לוח אינטראקטיבי "חכם" בכיתה יכול לשמש גם לאינטראקציה בין תלמידים בכיתה
Damian Maher . "Teaching literacy in primary schools using an interactive whole-class technology: facilitating student-to-student whole-class dialogic interactions" Technology, Pedagogy and Education , Volume 21, Issue , 2012 ,2
חקר מקרה בביה"ס באוסטרליה לגבי שימוש בלוח אינטראקטיבי "חכם" ליצירת אינטראקציה בין המורה לתלמיד לא כהרצאה בכיתה אלא כדיון משותף עם התלמידים. המחקר האיכותני בדק את הדרך שבה המורה לשפה וספרות ניסה לקדם את השימוש של לוח אינטראקטיבי "חכם" כחלק ממטלת קריאת הספרים של התלמידים. התלמידים למדו לכתוב ביקורות ספרים ולהציגם בפני הכיתה . התלמידים עצמם הציגו את הממצאים באמצעות הלוח האינטראקטיבי ה"החכם" בכיתה והתפתח דיון עם שאר הכיתה. במקרה זה האינטראקציה הייתה בין התלמידים ולא רק בין המורה והתלמידים כפי שקורה לרוב בכיתות חכמות בהן מותקן "לוח אינטראקטיבי "חכם" .
אני סטודנטית בשנה הראשונה לתואר שני בנושא הוראת המדעים מתוכננת לעשות מחקר בנושא השפעת הלוח החכם על האינטראקציה בכיתה -אשמח לדעת כיצד אוכל לקבל מאמר זה שיכלול את כלי המחקר