להשיג את המיטב משירותי גוגל לכיתה (Google Classroom): מסגרת פדגוגית למחנכים בהשכלה הגבוהה

Heggart, K. R., Yoo, J. (2018). Getting the most from Google Classroom: a pedagogical framework for tertiary educators, Australian Journal of Teacher Education, 43 (3), 140-153

מוסדות להשכלה גבוהה רבים משתמשים בפלטפורמות למידה מקוונת ורשתות חברתיות לשם למידה דיגיטלית. על אף שהשימוש בכלים מקוונים ללמידה דיגיטלית גדל, המחקר אודות יעילות הפלטפורמות המקוונות אינו ממצה, עקב השינויים התכופים בכלים הטכנולוגיים ואי-בהירות מושגית אודות פלטפורמות הלמידה ומרכיביהן. הפלטפורמות המקוונות מאפשרות למורים ותלמידים להעלות חומרי לימוד, לבצע משימות, לקבל משוב ולנהל דיונים באמצעות כלים דיגיטליים. מחקר זה מראה שהשימוש בפלטפורמות למידה מקוונת אכן יעיל ככלי ללמידה במסגרת השכלה גבוהה.

המחקר בוצע במסגרת קורס אודות היבטים מוסריים של הוראה ופילוסופיה של חינוך אשר הועבר לסטודנטים בשנתם האחרונה להכשרתם כמורים. הקורס כלל הוראה פרונטלית לצד שימוש בכלים דיגיטליים כגון צפייה בסרטונים, באמצעות שירותי גוגל לכיתה (Google Classroom). הקורס הועבר על ידי שני מנחים אשר עודדו את הסטודנטים להביע את דעתם ולבחון כיצד שימוש בפלטפורמה זו יכול להשפיע על שיטות חינוך בהשכלה גבוהה.

מן המחקר עלה שפלטפורמת Google Classroom הגדילה את השתתפותם של הסטודנטים בשיעורים, את מספר השעות שהם השקיעו בלמידה ואף שיפרה את הדינמיקה הכיתתית. רוב מוחלט של הסטודנטים דירגו את יעילות הכלי הלימודי כאפקטיבי והצהירו שישתמשו בו בכיתותיהם בעתיד. הסטודנטים גם הביעו חששות בעקבות השימוש בפלטפורמה הדיגיטלית, למשל שקצב הדיון המהיר גורם לכך שהודעות ישנות נדחקות מעין הקוראים. צוות החוקרים זיהה ארבעה מושגים באמצעותם ניתן לבחון את השימוש בפלטפורמות למידה מקוונת נוספים בעתיד כפרקטיקה פדגוגית: שטף, קלות גישה, שיתוף פעולה וקולם של הסטודנטים.

לטקסט המלא

לקריאה נוספת:

המערכת החדשה - Google Classroom

שימוש בגוגל דוקס בכיתה: חקר מקרה ברמה מחוזית

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya