לא בא בחשבון: כל הסיבות לכישלון לימודי המתמטיקה לילדים

לא בא בחשבון: כל הסיבות לכישלון לימודי המתמטיקה לילדים
"בית הספר היסודי גורם לילד חרדת מתמטיקה", מסביר רון אהרוני, פרופסור למתמטיקה בטכניון. גם תלמה גביש,  מורה ומדריכה של מורים למתמטיקה מצטרפת לדעתו.  "ילדים שונאים חשבון כי הם לא מבינים מה רוצים מהם", היא אומרת.
השניים יצאו למאבק נגד תוכנית הלימודים הקיימת לחשבון ליסודי של משרד החינוך. גביש מסבירה כי במקום ללמד את הנושא באופן שיטתי, לקחת נושא אחד ולהעמיק בו עד הסוף, מלמדים קצת מפה וקצת משם והרבה גימקים.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    כתבות אינן מאמרים ואין בהן מרחב מספיק כדי להציג דעה באופן מנומק או מבוסס. בעיית הוראת המתמטיקה בבית הספר היא בעייה קשה, שהמורים והכשרתם החסרה, הם רק חלק מהסיבות לאי-פתירותה. גם המתמטיקאים תורמים, במחדל ובמעשה לכשלון הזה.לדוגמה, שנים, גם בספרים וגם בתכניות הלימודים של משרד החינוך, בא לידי ביטוי בלבול עקרוני בין כתיבת שם שלמספר בעזרת ספרות ובין המספר עצמו. מצד אחד לא מעיזים לציין את העובדה שמושג המספר הוא מושג שכלי ולא טיםוגרפי. מצד שני, מבלבלים בין ספרות לבין מספרים (האפס הוא רק דוגמה אחת להיעדר הבחנה ברורה, אבל הכינויים "מספר טלפון" ו"מספר תעודת זיהוי" שאינם מתייחסים אל מספרים אלא אך ורק אל סדרות של ספרות, הן דוגמאות לשתיקת הכבשים של המתמטיקאים במשך שנים ארוכות).האמת היא שקיימת כאן בעיה יסודית יותר והיא הבעיה שהמתמטיקאים עצמם לא הגיעו לידי הגדרה מוסכמת של מה זה מספר?אז למה להלין על תכניות לימודים ועלהמורים או על משרד החינוך??במקום להטיח האשמות בכל פעם שמפרסמים כתבות קצוצות על תוצאות מבחן בינלאומי זה או אחר, כדאי לערוך עיון בסיסי, יסודי, מעמיק ולא חטוף, עובדתי ולא אידיאולוגי, בסוגיה של הוראת המתמטיקה בבית הספר.

    פורסמה ב 06/01/2011 ע״י יהושפט גבעון
    מה דעתך?
yyya