כתיבת בלוגים על ידי סטודנטים – מחקרים אחרונים שהוצגו בכנס ED-MEDIA
מאת: Mary Barry , Rosanne Birney
מילות מפתח:
אינטראקציות
בלוגים
בלוגים בחינוך
סביבות למידה מתוקשבות
סביבות למידה עתירות טכנולוגיה
סגנונות למידה
סטודנטים
בכנס הבינלאומי האחרון ED-MEDIA בוונקובר קנדה וגם בכינוס לפני שנה פורסמו והוצגו מחקרים מעניינים על בלוגים בחינוך. ההרצאה של Rosanne Birney ו - Mary Barry עסקה בשיקולי בחירת תוכנה לכתיבת בלוג חינוכי, אך חשפה ממצאי מחקר מעניינים שלהם מהשנים האחרונות. סטודנטים חשו שכתיבת בלוג מגבירה את האינטראקציה המקוונת שלהם עם עמיתיהם בכיתה או בקורס. המשובים שקיבלו הסטודנטים על עבודותיהם הן מעמיתים והן מהמרצה היו מועילים ומעודדים. עם זאת, רמת האינטראקציה בין סטודנטים עמיתים הייתה גבוהה יותר מאשר אינטראקציה בין מרצה וסטודנטים. המשמעות היא שהבלוגים מתאימים לעבודת צוות יותר מאשר לעבודה יחידנית. עם זאת נמצא כי רפלקציה מעמיקה לא מתחוללת בכתיבת הבלוגים על ידי הסטודנטים. יכול להיות שהגורמים להעדר רפלקציה נובעים מכשל בשיטת ההערכה, כלומר כתיבת הסטודנטים עדיין לא מוערכת כחלק מחובות הקורס וגם מכך שהסטודנטים לא הוכשרו כלל לכתיבה רפלקטיבית. גורם משמעותי נוסף נובע מכך שהסטודנטים עדיין לא חשים בנוח מכך שהבלוגים שלהם חשופים למרחב הציבורי של הקורס או הפקולטה. החוקרים הם ממכון Waterford Institute of Technology מאירלנד הנחשבת כאחת המדינות המתקדמות בשילוב סביבות מתוקשבות מתקדמות בחינוך הגבוה.
ראו המצגת המצורפת המקורית מצד ימין.
ראו גם:
Birney, R., Barry, M. & Eigeartaigh, M. (2006). The Use of Weblogs as a Tool to Support CollaborativeLearning and Reflective Practice in Third-Level Institutions. In P. Kommers & G. Richards (Eds.(Proceedings of World Conference on EducationalMultimedia, Hypermedia and Telecommunications pp. 1047-1052.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya