כמה מחשבות על הוראה
מאת: מילי אפשטיין-ינאי
ד"ר מילי אפשטיין-ינאי
"כמה מחשבות על הוראה" התפרסם בכתב העת אנליזה ארגונית 17 (אוגוסט, 2012).
המאמר המלא מצורף כקובץ PDF בטור המידע מצד שמאל ( " חומרים נוספים) .
במאמר זה מעמיקה לדון המחברת ( ד"ר מילי אפשטיין –ינאי ) בכמה מחשבות על הוראה ולמידה, במיוחד על האופן שבו הוראה ולמידה באות לידי ביטוי בתהליך הכשרת המורים. היא התמקדה בשלושה מושגים מרכזיים בתהליך ההוראה-למידה: פליאה, סקרנות וחקרנות , ובעזרתם ניסתה להאיר תהליך זה.
לסיכום המאמר היא כותבת : "מבלי להדגיש את החיבור העתיק בין הוראה למעשה של אדם העומד נוכח אי־ידיעתו — אי אפשר ללמד. כדי ללמד צריך להשתוקק ללמוד. גלגוליה העכשוויים של הכשרת המורים בכל שלביה השונים נעדרת, כך נדמה לי, השתוקקות זו."
yyya
מאמר מצויין ומעורר השראה. השתמשתי בו בעבודה הסמינריונית שלי.