כיצד מנוצלים מכשירי הטאבלט בהוראה מקוונת ובלמידה מקוונת בכיתות לימוד בעולם ?
השימוש במכשירי טאבלט מסוג iPads בבתי ספר בארה"ב ובאוסטרליה הולך וגדל יותר בקצב מהיר יותר מאשר תוכנן בהתחלה. במידה רבה הקצב המהיר מוכתב ע"י הקהילה והלומדים הדוחפים כל הזמן לשלב את האייפדים בכיתות הלימוד, אבל מורים, לא מעטים, עדיין אינם משוכנעים לגבי יעילות הטאבלטים בלמידה בכיתה.
הסקירה הנוכחית מדגימה כיצד מורים שונים בבתי ספר בארה"ב ובאוסטרליה (מדינה מובילה בעולם בתחומי התקשוב החינוכי ) מנצלים את האייפדים בכיתות המתוקשבות. הסקירה מדגימה יישומים שונים של למידה מתוקשבת באמצעות מכשירי האייפד בתחומי דעת כגון הוראת מתמטיקה והפיזיקה , ניהול כיתה, מסעות וירטואליים, לשון ושפה, עיבוד גראפי של מידע ונתונים, כתיבה מתוקשבת של בלוגים, הוראת תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. היוזמות הנסקרות, אמנם, מעידות לכאורה על חדשנות בהוראה (איי חדשנות) אבל הרושם הכללי הוא שאין עדיין תפיסה שיטתית ומעמיקה לשילוב האייפדים בכיתה בביה"ס.
לכתבה באנגלית
18 Ways iPads Are Being Used In Classrooms Right Now
ראה גם :
מאמרים נוספים בפורטל מס"ע על יישום הטאבלטים בהוראה ובלמידה
מחשבי טאבלטים במערכות חינוך – תמונת מצב 2012