כיצד להשתמש במדעי המוח כדי לערב תלמידים בלמידה אחרי החגים

מאת: Judy Willis

מורים יודעים זאת היטב שזה מאתגר דיו להניע כיתה בבוקר יום ראשון לאחר סוף שבוע, ועל אחת כמה וכמה לאחר חופשה ארוכה יותר. כדי להצית מחדש את רמות האנרגיה בינואר זה, הנה עצותיה של המחברת כנירולוגית ומורה לשעבר.

באמצעות סקירות מוח, אנו יכולים לראות שהמידע החושי המקבל עדיפות הוא זה המסייע ליונקים לשרוד. זה נוטה להיות מידע שהוא בלתי צפוי – מסנן תשומת הלב שלנו מאפשר להכניס קודם כל מידע חושי אודות שינוי וחידוש.

לאחר החופשה, ישנה כמות גבוהה מהרגיל של מידע חושי המתחרה בגישה למוח. תלמידים לא ראו האחד את השני למשך תקופה מסוימת והחידוש שבחזרה לבית הספר מוגבר על ידי העניין שלהם במה שחבריהם לכיתה עשו במהלך החגים.

לאחר שניתנה לתלמידים האפשרות לספק את סקרנותם לגבי חבריהם לכיתה, אתם יכולים לכוון מחדש את המיקוד שלהם להוראה בכיתה על ידי כך שתפתחו בקלט חושי שיש לו הסיכויים הטובים ביותר לעבור דרך מסנן תשומת הלב.

באמצעות מחקרי הדמיה מוחית, אנו יודעים שסוגי החידוש או השינוי המקבלים עדיפות בתשומת הלב כוללים תנועה, אובייקטים מסקרנים, תמונות, סרטי וידאו, מבקרים או מרצים לא צפויים בכיתה, שינויים בצבעים ודברים שאתם עושים שהם בלתי רגילים.

אז מדוע שלא ללבוש משהו בלתי רגיל? שתהיה מוסיקה המתנגנת כאשר תלמידים נכנסים לכיתה, לפתוח עם וידיאו קליפ דינמי, או אשליה אופטית?

ג'ודי וויליס היא נירולוגית ומורה לשעבר. היא מחברת ספרים ומרצה בכנסים בין-לאומיים לגבי האופן שבו המוח לומד בצורה הטובה ביותר.

לכתבה המלאה בעיתון ה"גרדיאן" 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya