כיצד לבנות מערך שיעור שיפנה לכל סגנונות הלמידה (האקטיבי, המשקף, התאורתיקן והמעשי ) ?

מאת נועם וקסר
מורה הנדרש לתכנן היום מערך שיעור  נדרש יותר לחשיבה על הגמשה והתאמה לצרכים משתנים . לכן כדאי ללמוד גם מניסיונם של מומחי הדרכה מחוץ למערכת החינוך. מצאנו לנכון, על כן, להביא מאמר מעניין של נועם וקסר המסביר כיצד לתכנן ולבנות מערך שיעור לקורס של לומדים בקורס מקצועי או בהדרכה מקצועית. "חשוב לזכור שישנם טיפוסים שונים בקבוצה אותה תלמד. בזמן התרגול אני מנסה לקבץ לקבוצות עבודה ותרגול את כל סגנונות הלימוד האפשריים בכל קבוצה. האקטיבי, המשקף, התיאורתיקן והמעשי עובדים טוב בקבוצה הם משלימים אחד את השני. כל אחד הוא Individual Contributor וביחד ישנה סוג של שרשת-אספקת-יצור."
 
הערה:  המומחים להדרכה  פדגוגית סבורים היום כי מטרות אופרטיביות של מערך השיעור צריכות להיות בו-זמנית בשלושה נדבכים:  בתחום תוכן בתחום מיומנויות למידה  ובתחום מיומנויות חברתיות. לכן, פרחי ההוראה צריכים ללמוד בצורה אחרת את השיקולים של תכנון מערך שיעור .
Woodward, T. (2001). Planning lessons and courses. Oxford: OUP.
 

ראה גם : שיפור ההוראה באמצעות המודל היפאני של חקר מערך שיעור שיתופי

ראה גם : תכנון מערך שיעור מיזוג : תוכן לימודי עם מיומנות חשיבה ( גילה גלטר) .


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    יפה מאד

    פורסמה ב 03/03/2020 ע״י מלכי
    מה דעתך?
yyya