יתר כישורים ונשירה מהוראה : המקרה של בוגרי תוכניות המצוינים

ציפי , ליבמן. " יתר כישורים ונשירה מהוראה : המקרה של בוגרי תוכניות המצוינים" , גילוי דעת ( כתב עת רב-תחומי של מכללת סמינר הקיבוצים) . 2014.

הכשרתם והשתלבותם של מורים איכותיים במערכת החינוך ושיפור ההון האנושי של סגלי ההוראה זוכים בשני העשורים האחרונים בתשומת לב רבה. במדינות רבות בעולם נעשים מאמצים לשפר את איכות המועמדים הפונים ללמוד להיות מורים, אך שאלת הסיבות האפשרויות לעזיבתם של מורים איכותיים את המערכת נדונה במידה פחותה בהרבה. אף על פי שבהכשרתם הושקעו מאמצים רבים.

המאמר הנוכחי דן בהיבט מסוים של סוגיה זו בישראל, ובעיקר בשאלה אם ייתכן שבוגרים של תוכניות מצוינים להוראה אינם שורדים במערכת החינוך בשל היותם בעל כישורי-יתר בהשוואה לשאר המורים במערכת.

 במאמר ארבעה חלקים . החלק הראשון עוסק בשאלת המורה האיכותי ובכישוריו. החלק השני מתאר בקצרה את מאפייני התוכניות למצוינים להוראה במכללות לחינוך, החלק השלישי דן בתופעת הנשירה מהוראה וסיבותיה, והחלק הרביעי מתמקד בסוגיית "כישורי-יתר" ( over-qualification ) והשלכותיה על מורים בעלי נתונים גבוהים.


    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    אשמח לקבל את המאמר המלא.

    פורסמה ב 02/02/2016 ע״י אילה נויפלד

    האם אפשר לקבל את המאמר המלא?

    פורסמה ב 23/05/2016 ע״י סופיה לייקו

    בבקשה האם אפשר לקבל את המאמר במלואו?

    פורסמה ב 11/01/2017 ע״י ורד אזולאי

    למי שביקשו – המאמר המלא מתוך אתר כתב העתhttp://www.smkb.ac.il/Data/Uploads/gd5-zipi-libman.pdf

    פורסמה ב 14/01/2017 ע״י רענן פורשנר
    מה דעתך?
yyya