יתרונות וקשיים של יישום טכנולוגיות מידע חדשות בחינוך

Gaitanaru, Andrei. "ADVANTAGES AND DIFFICULTIES OF IMPLEMENTATION OF NEW INFORMATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION", eLearning & Software for Education, 2014, Issue 3, p205-209.

בהתקדמות לקראת חברה מבוססת ידע, ההכשרה המקצועית מייצגת מרכיב מכריע הדורש רקע חינוכי איתן.

עם העלייה בעבודת צוות, יש לגבות מיומנויות מקצועיות על ידי מיומנויות אישיות כגון: אובייקטיביות, סובלנות, תחושת אחריות, מיומנויות תקשורת ועוד.

היתרונות הבולטים של חברה משכילה שוכנים ביכולתה לבחור את הדרך, להתקדם ולשגשג.

הגישה לאינטרנט בפס רחב ולשימוש בטכנולוגיות מודרניות בבתי הספר הובילו לשינויים משמעותיים בתהליך החינוך.

לכן, הכשרה המבוססת על טכנולוגיות מידע (ICT) משנה את העמדה לגבי למידה הן של המורים והן של התלמידים.

התלמיד הופך למרכז של מאמץ הלמידה, לתלמיד/ה יש תפקיד פעיל משום שהוא/היא בונה את הידע שלו/שלה והמורה מתווך את הידע המשלים את ההתנסות האישית שלו/שלה באמצעות תוכנה לימודית ופלטפורמות של למידה מקוונת (eLearning) .

שינוי זה במערכת החינוך מכוון להגדיל את היעילות של הלמידה ושל המחקר ואת מיומנויות התקשורת.

השגת יעדים אלה תלויה במוכנות של המורים להשתמש באמצעים מודרניים של למידה, בסגנון ההוראה, במספר התלמידים, בעניין, במיומנויות התלמידים ובידע, בסביבת הלמידה ובסוג התוכנה שבה משתמשים ועוד.

האמצעים של הטכנולוגיה המודרנית נוכחים באופן טבעי בחיי היומיום של התלמידים.

על כן, זה הכרחי ושימושי להפעיל את רוב האמצעים המתקדמים הללו מוקדם ככל האפשר בתהליך הלמידה, החל מהחינוך בגיל הגן, כך התלמידים ייטיבו להכיר את השימוש בטכנולוגיות הלמידה למטרות חינוכיות.


    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    כיצג ניתן להגיע אל המאמר המלא?

    פורסמה ב 23/11/2017 ע״י רונית לוי

    כיצג ניתן להגיע אל המאמר המלא?

    פורסמה ב 23/11/2017 ע״י רונית לוי
    מה דעתך?
yyya