יוזמות של מדינות בעולם לשילוב מחשבים ניידים וטאבלטים – במבט כולל
פרופסור לארי קובן , אחד המומחים המובילים בעולם לשינוי בחינוך ולרפורמות בחינוך מביא בבלוג שלו את הסקירה המלאה של Michael Trucano על יוזמות של מדינות בעולם לשלב בצורה מערכתית מחשבים ניידים וטאבלטים במערכות החינוך . בין המדינות הנסקרות בסקירה : ארה"ב , אורוגואי ( המדינה הראשונה בעולם שהפעילה תכנית ארצית לאספקת מחשבים ניידים לכל תלמידי בתי הספר היסודיים שם) , תאילנד, פרו, קניה ורואנדה, תורכיה, הודו , ארגנטינה , פורטוגל. הלהיטות של מדינות אלו להיות ראשונות באימוץ טכנולוגיות מתוקשבות לא הוכיחה עצמה עדיין מבחינת השינוי בשיטות ההוראה . מעבר להתרגשות של תלמידים מהמחשבים הניידים או הטאבלטים לא נערך שינוי מקביל בדרכי ההוראה והלמידה.
לסקירה
Big Educational Laptop and Tablet Projects: Looking at Ten Countries
ראה גם :
מגמות בתקשוב החינוכי בארה"ב – תמונת מצב אוקטובר 2013
שיקולים מוטעים של בתי הספר בהטמעת תכניות מחשבים בתוכניות 1:1
פרויקטים מחוזיים בארה"ב לאימוץ מחשבי טאבלטים בבתי ספר – האם יש להם הצדקה ?
המעבר ממחשבים לטאבלטים בבתי הספר : האם מאבדים את המהות ?
מחקר הערכה: איך השפיעו הטבלאטים על תהליכי למידה , מעורבות הורים ופעלתנות של מורים ותלמידים בסקוטלנד?