חשיפת לומדים דיסלקטיים מבוגרים לכתיבה ממוחשבת ובלוגים – ההשלכות
מקור: Torfaen Adult Basic Skills weblog pilot: case study
ניסוי מחקרי בריטי חדש מצא כי חשיפת לומדים דיסלקטיים מבוגרים (גילאים 20-50) לכתיבה ממוחשבת ובלוגים יש בה כדי לשפר את יכולת השפה והתקשורת שלהם. הניסוי שנערך במרכז קהילתי בווילס באנגליה נערך בקרב לומדים דיסלקטים במסגרת חינוך לא פורמאלית למבוגרים. הניסוי כלל גם חשיפה לאמצעי מדיות מחשבים נוספים כגון מעבדי תמלילים ואינטרנט. תוצאות הניסוי הוכיחו כי הלומדים הדיסלקטיים המעורבים בכתיבת בלוגים מפתחים מיומנויות טובות של שליטה בהבעה שפה וצורות לשוניות בהשוואה לקבוצות לומדים דיסלקטיים אחרים. עם זאת נמצא כי לומדים דיסלקטים מבוגרים הנמצאים ברמת אינטליגנציה יותר נמוכה, אינם מפיקים מכך תועלת רבה. לכן, הוחלט בבריטניה להמשיך את ניסוי חשיפת הלומדים הדיסלקטים לבלוגים וכתיבה ממוחשבת על מנת לזהות בוודאות את האימפקט של בלוגים על התפתחותם ויכולותיהם הקוגניטיביות.
הקישור למאמר לא עובד
השם של המאמר אינו מדויק כפי הנראה. אני מעוניינת אם אפשר לקרוא את המקור.רונית
שלום רוניתבתחילת כל פריט בפורטל תמיד מצויין המקור והשם המקורי. גם במקרה זה ראי למעלה קישור למאמר המקורי ו"מקור".
אשמח אם תסייעו בידי לקבל המאמר. ביתי, סיימה תואר שני חבינוך מיוחד בעברית על אף המכשלות של דיסלקציה עמוקה ובעיות של קשב וריכוז. אודה לכם מאד על משלוח המאמר או המקור לו.בתודה ובברכה: דורי יונגמן, הר אדר