חקירת התפקידם שממלאים הלימודים והניסיון בחיפוש באינטרנט באמונות אפיסטמיות ספציפיות לאינטרנט של לומדים

מאת: Yen-Lin Chiu

Chiu, Yen-Lin; Liang, Jyh-Chong; Tsai, Chin-Chung. Exploring the roles of education and Internet search experience in students' Internet-specific epistemic beliefs. Computers in Human Behavior, Sep2016, Vol. 62, p286-291.

המטרה המרכזית של מחקר זה הייתה לחקור את התפקיד שממלאים הלימודים והניסיון בחיפוש באינטרנט באמונות אפיסטמיות ספציפיות לאינטרנט של לומדים בעת חיפוש מידע באינטרנט הקשור לקורס.

הגרסה הסינית של "השאלון האפיסטמי הספציפי לאינטרנט" (Internet-Specific Epistemic Questionnaire) שימשה כדי להעריך את האמונות האפיסטמיות של המשתתפים ביחס לאי-הוודאות, המורכבות והמקור של ידע מבוסס אינטרנט כמו גם להצדקתה של ידיעה מבוססת אינטרנט.

על הסקר השיבו 1,070 נבדקים משלבי לימודים החל מחטיבת ביניים ועד לתואר ראשון. נערכו ניתוחי רגרסיה היררכית במטרה לבחון את הקשרים בין לימודים והתנסות בחיפוש באינטרנט לבין אמונות אפיסטמיות ספציפיות לאינטרנט של לומדים.

בנוסף, אפקט האינטראקציה בין שנות הלימוד לבין הניסיון בחיפוש באינטרנט גויס במודל הרגרסיה כדי לחקור את המתאמים שלו עם אמונות אפיסטמיות ספציפיות לאינטרנט.

נמצא מתאם חיובי בין שנות הלימוד לבין אי-הוודאות והמקור של ידע מבוסס אינטרנט כמו גם להצדקתה של ידיעה מבוססת אינטרנט. בנוסף, לניסיון בחיפוש באינטרנט היו קשרים שליליים עם אי-הוודאות, המורכבות והמקור של ידע מבוסס אינטרנט; אולם, הוא קושר באופן חיובי להצדקתה של ידיעה מבוססת אינטרנט.

כמו כן, אפקט האינטראקציה בין שנות הלימוד לבין הניסיון בחיפוש באינטרנט קושר באופן מובהק להצדקתה של ידיעה מבוססת אינטרנט. תוצאות מחקר זה מדגישות את חשיבות הלימודים בהתפתחותן של אמונות אפיסטמיות ספציפיות לאינטרנט של לומדים. נידונות ההשלכות עבור מחקר נוסף ועבור הוראה מבוססת אינטרנט.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

מיקור חוץ של אמון לתשתית המידע בבתי הספר

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya