חיקוי או הדבר האמיתי (מורים כמאמנים)

"מורה טוב, פותח צוהר לעולמות חדשים עבור תלמידיו. הוא מעורר את תאוותם להכיר את העולם ולחדור לעומקי הידע. מצד שני, מורה בינוני יכול לשעמם תלמידים ולעתים לגרום להם לסלידה עד כדי כך שהם מתרחקים לגמרי מנושא הלמידה.
ליאונרדו דה וינצ'י אמר : "למידה ללא תשוקה מקלקלת את הזיכרון, ושום-דבר ממה שנספג בו אינו נשמר."
מכאן הלמידה צריכה לגעת באותנטיות של התלמיד , הגרעין המיוחד של ה – "אני" השואף תוך סקרנות להכיר את העולם ואת עצמו. משהו אותנטי הוא הדבר האמיתי ולא רק חיקוי של דבר אחר. למידה בדרך אותנטית גם מחזקת את הקשר שלנו עם עצמנו , כמו עץ שגדל טוב יותר משורשים עמוקים. כמבוגרים ,אם נכבד את האותנטיות של האחר, נכיר בזכותו של כל אחד לפתח את מפת העולם שלו , ללמוד בדרכו שלו ולהחזיק בערכים שלו. זוהי גם הדרך לעולם סובלני וסבלני יותר. כל אחד רוצה להצליח ולהיות מאושר אבל בדרך שלו . כל אחד רוצה להיות הדבר האמיתי ולא חיקוי של מישהו אחר. השאלה היא איך עושים את זה?

למאמרון של פניה מרימסקי
פניה ודניס מרימסקי,

ראה גם :

המורה המאמן / דפנה סלען

מצגת המורה כמאמן

האימון ככלי להעצמת המורה ד"ר עינת ברגר , מכללת אורנים).

מכללת אורנים , הכשרת מורים כמאמנים Coaching - סדנת סטאז'

המורה כמאמן - הקניית מיומנויות אימון למורים לעבודה עם תלמידים

מודל אימון כתום- אפשרויות מוצעות לעבודה בבית הספר

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya