חידוד ההבדלים בין בלוגים לוויקי בחינוך
מקור:
הבלוג משמש כמרחב אישי על מנת להביע עמדה ודעה סובייקטיבית. הוא דומה יותר לזיכרון העבודה הפעיל שלנו בו מעלים רעיונות ובודקים אותם מול עמיתים או קהל בתהליך של דיאלוג. הוויקי, מנגד, הוא מרחב שיתופי לגיבוש ידע בצורה אובייקטיבית יותר. סביבה זו מזכירה יותר את זיכרון ארוך הטווח שלנו בו אנו מאחסנים ושומרים את כל העובדות והתהליכים שכבר נוסו על ידנו ואשר אנו סבורים כי הם כבר הוכחו או גובשו.
בבלוג יכולים סטודנטים או פרחי הוראה לעלות מחשבות או רעיונות (רפלקציה) ולבדוק אותם מול עמיתיהם. לעומת זאת, בוויקי ניתן לתעד באופן שיתופי תכנים שכבר יש הסכמה לגביהם והם מיועדים, למשל, גם לסטודנטים עתידיים שילמדו את אותו נושא. הוויקי הוא אתר ההולך ומשתנה כל הזמן. התכנים בו עוברים כתיבה ועריכה מחדש אם על ידי הסטודנטים במחזור לימודים זה או על ידי הסטודנטים במחזור הבא. הבלוגלעומת זאת, מציג כל הזמן נושאים חדשים או רעיונות חדשים ואינו חוזר ומגבש את התכנים מחדש. בוויקי סוגיית ארגון המידע ותיעודו חשובה יותר מאשר הרפלקציה. הבלוג יכול לעזור לסטודנטים או תלמידים להביע סקרנות ע"י הצגת עובדות ותכנים חדשים שהוא מציג בבלוג שלו כיומן תיעוד אישי.
דוגמאות לבלוגים בחינוך
- הבלוג של שרון גרינברג בו הוא מעלה רעיונות, הרהורים ותפיסות לגבי טכנולוגיות מידע בחינוך או הרהורים על כיוונים עתידיים.
- הבלוג של ג'יי הורוויץ, המציג כיוונים והתלבטויות לגבי שילוב האינטרנט בהוראה.
דוגמאות לוויקי
- סמינר מחקר ברשותו של פרופ' שיזף רפאלי מאונ' חיפה. קורס שלם שהוקם בסביבת וויקי, האתר כולל אוסף גדול מאד של קישורים למחקרים ומאמריםעל קהילות וירטואליות
- Creativity & Collaboration: A Project on New Modes of Authorship וויקי המשמש כאתר קורס באונ' קליפורניה בסנטה ברברה. הפעילות בוויקיכללה עבודת חקר בקבוצות. מאד מומלץ
- סביבת וויקי שנפתחה במסגרת סמינר לדוקטורנטים על תרבות האינטרנט. הויקי שימש כאתר הקורס - היה בו פורום דיונים, המשתתפים העלו מצגות, היה תיעוד שלהמפגשים וכדומה.
- הכשרת מנהיגות חינוכית לסביבות מתוקשבות - הוויקי השיתופי של קורס מתוקשב הנערך על ידי אוניברסיטת חיפה ומשרד החינוך (ד"ר אברום רותם).
- teaching and learning with wiki at the University of Calgary מערכת מידע ושיתוף של אונ' קלגרי, עבור עובדי האונ', אנשי הסגל והסטודנטים, הועלתה במלואה למערכת וויקי.
- מאגר ידע שיתופי של ספריות אקדמיות מטרת האתר, המאורגן בסביבת וויקי, היא לשמש מרכז מידע מתועד תוכניות ופרויקטים במפותחים על ידי ספרנים מרחבי העולם.
- Teaching Wikiהאתר פותח באוניברסיטת דרום פלורידה (USF) ומיועד למרצים ומנחים המעונינים לעשות שימושבוויקי במסגרת הקורסים. באתר מידע על מחקרים, דוגמאות לשימושים שונים, הנחיות טכניות ועוד.
- WikiFish אוניברסיטת Auburn, דוגמה לשיתוף פעולה בין סטודנטים ואנשי סגל. זה הוא אתר ויקי המופעל על ידי סטודנטים, במטרה לטפח יחסים גלויים בין השותפים במוסד אקדמי.
עדיין אין תגובות לפריט זה
מקור:
הבלוג משמש כמרחב אישי על מנת להביע עמדה ודעה סובייקטיבית. הוא דומה יותר לזיכרון העבודה הפעיל שלנו בו מעלים רעיונות ובודקים אותם מול עמיתים או קהל בתהליך של דיאלוג. הוויקי, מנגד, הוא מרחב שיתופי לגיבוש ידע בצורה אובייקטיבית יותר. סביבה זו מזכירה יותר את זיכרון ארוך הטווח שלנו בו אנו מאחסנים ושומרים את כל העובדות והתהליכים שכבר נוסו על ידנו ואשר אנו סבורים כי הם כבר הוכחו או גובשו.
בבלוג יכולים סטודנטים או פרחי הוראה לעלות מחשבות או רעיונות (רפלקציה) ולבדוק אותם מול עמיתיהם. לעומת זאת, בוויקי ניתן לתעד באופן שיתופי תכנים שכבר יש הסכמה לגביהם והם מיועדים, למשל, גם לסטודנטים עתידיים שילמדו את אותו נושא. הוויקי הוא אתר ההולך ומשתנה כל הזמן. התכנים בו עוברים כתיבה ועריכה מחדש אם על ידי הסטודנטים במחזור לימודים זה או על ידי הסטודנטים במחזור הבא. הבלוגלעומת זאת, מציג כל הזמן נושאים חדשים או רעיונות חדשים ואינו חוזר ומגבש את התכנים מחדש. בוויקי סוגיית ארגון המידע ותיעודו חשובה יותר מאשר הרפלקציה. הבלוג יכול לעזור לסטודנטים או תלמידים להביע סקרנות ע"י הצגת עובדות ותכנים חדשים שהוא מציג בבלוג שלו כיומן תיעוד אישי.
דוגמאות לבלוגים בחינוך
- הבלוג של שרון גרינברג בו הוא מעלה רעיונות, הרהורים ותפיסות לגבי טכנולוגיות מידע בחינוך או הרהורים על כיוונים עתידיים.
- הבלוג של ג'יי הורוויץ, המציג כיוונים והתלבטויות לגבי שילוב האינטרנט בהוראה.
דוגמאות לוויקי
- סמינר מחקר ברשותו של פרופ' שיזף רפאלי מאונ' חיפה. קורס שלם שהוקם בסביבת וויקי, האתר כולל אוסף גדול מאד של קישורים למחקרים ומאמריםעל קהילות וירטואליות
- Creativity & Collaboration: A Project on New Modes of Authorship וויקי המשמש כאתר קורס באונ' קליפורניה בסנטה ברברה. הפעילות בוויקיכללה עבודת חקר בקבוצות. מאד מומלץ
- סביבת וויקי שנפתחה במסגרת סמינר לדוקטורנטים על תרבות האינטרנט. הויקי שימש כאתר הקורס - היה בו פורום דיונים, המשתתפים העלו מצגות, היה תיעוד שלהמפגשים וכדומה.
- הכשרת מנהיגות חינוכית לסביבות מתוקשבות - הוויקי השיתופי של קורס מתוקשב הנערך על ידי אוניברסיטת חיפה ומשרד החינוך (ד"ר אברום רותם).
- teaching and learning with wiki at the University of Calgary מערכת מידע ושיתוף של אונ' קלגרי, עבור עובדי האונ', אנשי הסגל והסטודנטים, הועלתה במלואה למערכת וויקי.
- מאגר ידע שיתופי של ספריות אקדמיות מטרת האתר, המאורגן בסביבת וויקי, היא לשמש מרכז מידע מתועד תוכניות ופרויקטים במפותחים על ידי ספרנים מרחבי העולם.
- Teaching Wikiהאתר פותח באוניברסיטת דרום פלורידה (USF) ומיועד למרצים ומנחים המעונינים לעשות שימושבוויקי במסגרת הקורסים. באתר מידע על מחקרים, דוגמאות לשימושים שונים, הנחיות טכניות ועוד.
- WikiFish אוניברסיטת Auburn, דוגמה לשיתוף פעולה בין סטודנטים ואנשי סגל. זה הוא אתר ויקי המופעל על ידי סטודנטים, במטרה לטפח יחסים גלויים בין השותפים במוסד אקדמי.
עדיין אין תגובות לפריט זה