חטיבת הביניים בישראל: חולשות וקשיים

חטיבת הביניים בישראל: חולשות וקשיים
 
המדען הראשי של משרד החינוך, 2009
בעשור האחרון מסתמנת ירידה במספר חטיבות הביניים, כשמספר בתי הספר העל יסודיים השש שנתיים (ז'-יב') נמצא בעלייה מתמדת.
"בין החולשות הבולטות של חטיבת הביניים מצוי היעדר יחס אישי לתלמיד, בעיות התנהגות וחוסר מוטיבציה הקשורות לגיל ההתבגרות, ובעיות של הרגלי למידה לקויים", כותב פרופ' יזהר אופלטקה מבית הספר לחינוך באוניברסיטת ת"א, ממחברי הדו"ח המקיף שהוגש לכנסת בנושא חטיבות הביניים ושאלת מקומן במערכת החינוך.
בעוד שבבית הספר היסודי המחנכת רואה את התלמיד שעות רבות ומהווה דמות משמעותית עבורו, בחטיבות הביניים התלמיד פוגש מורים מקצועיים רבים הנכנסים ויוצאים מהכיתה ושעות המחנכת בכיתה מעטות. המורים ציינו שמצב זה יוצר אצל התלמידים תחושה שמתייחסים אליהם כאל מספר. בנוסף, הם חשים ניכור והיעדר תמיכה בשלב משמעותי בו הם משנים מסגרות חברתיות וצריכים להסתגל מחדש לבית ספר השונה מהותית מזה שהכירו.

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    האם ניתן לקבל את הפרטים הביבליאוגרפיים של המאמר?תודה

    פורסמה ב 25/12/2014 ע״י דנה שלמה

    האם אפשר לקבל את ההפנייה לפריט " חטיבת הביניים בישראל: חולשות וקשיים "מתוך המדען הראשי?תודה

    פורסמה ב 23/02/2011 ע״י רונית קוריאל
    מה דעתך?
yyya