חוקי למידה ומנגנוני השתנות במוח הביולוגי

חוקי למידה ומנגנוני השתנות במוח הביולוגי
יעל עדיני, אהוד נורי, אבי קרני

המאמר המלא מצורף כקובץ WORD  בטור המידע מצד שמאל ( "חומרים נוספים") .

בפרק הקודם סיכמנו: נוירונים עובדים בקבוצות (רשתות נוירונים) המקושרות בינהן בקשרים אסוציאטיביים היוצרים את מפת הידע והכישורים של האדם. על מנת שמורה יוכל באופן מודע לתכנן יצירת קבוצות נוירונים כאלה המחוברות זו לזו חשוב לדעת איך נוצרים יצוגי הידע במוח? מה הכללים לקישור ומה הכללים להפרדה בין קבוצות נוירונים? על כך בפרק שלפניכם.

כיצד משתנה המוח? כיצד מתחברים בינהם הנוירונים?
מוח האדם, כמו מוחם של בעלי חיים אחרים, בנוי ללמידה עצמאית מהתנסות. למידה במוח פרושה יצירת קישוריות בין תאי המוח שמאפשרת או מונעת זרימת חומרים כימיים בינהם. במוח קיים חוק למידה פשוט ליצירת קישוריות סלקטיבית במוח: אם שני תאים או שתי אוכלוסיות נוירונים פועלים בסמיכות בזמן – נוצר ומתחזק בינהם הקשר. לעומת זאת ולא פחות חשוב, אם שתי אוכלוסיות נוירונים אינן פעילות בסמיכות זמן – הקשר הפיזי בינהן נחלש. ככל שהקשרים ברשת נוירונים חזקים יותר, הזכרון המופעל בעת פעילותם – חזק יותר, והביצועים מהירים ויעילים יותר.

המאמר המלא מצורף כקובץ WORD בטור המידע מצד שמאל ( "חומרים נוספים") .

למאמרים נוספים של יעל עדיני והמחברים בפורטל מס"ע


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    למתקשים להגיע למאמר המלא. ראו גם ב:
    https://www.neurotreatil.com/

    יום נעים
    יעל עדיני

    פורסמה ב 23/07/2019 ע״י יעל עדיני
    מה דעתך?
yyya