חדשנות פדגוגית של מורים למדע ולטכנולוגיה בביה"ס היסודי המשלבים תקשוב בהוראה
מאת: רפי נחמיאס , גלית בן-צדוק , רחל מינץ
מילות מפתח:
בתי ספר יסודיים
חדשנות בחינוך
חדשנות פדגוגית
מדע וטכנולוגיה
מורים
מורים למדע
סביבות למידה מתוקשבות
שילוב מחשב בהוראה
מקור: כתב העת אאוריקה מס' 23
כיצד משתמשים מורים למדע ולטכנולוגיה בתקשוב לצרכי הוראה-למידה? כיצד משפיע השימוש בתקשוב על אופי ההוראה והלמידה בכיתה? האם אופן השימוש בתקשוב בין מורים שונה? שאלות אלו עמדו במרכזו של מחקר שבדק חדשנות פדגוגית משולבת אצל מורות מובילות למדע ולטכנולוגיה בביה"ס היסודי. מן הממצאים עולה כי בכל התחומים רוב המורות נמצאו בשלב המעבר ומעלה. התחומים שנמצאו כמושפעים ביותר מהשימוש בתקשוב הם המרחב הווירטואלי, תפקיד התלמיד ושיטת ההערכה. שני התחומים שהושפעו במידה המעטה ביותר הם המרחב הפיזי וזמן ההוראה וכן יחסי מורה-מורים.
מכאן ניתן להסיק כי המבנה הארגוני של ביה"ס לא השתנה בעקבות שילוב התקשוב וכן שהתקשוב אינו תורם לשיתוף פעולה בין מורים.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya