זרקור על: למידה בקהילת חשיבה בבית הספר ברנקו וייס בית שמש
קהילת חשיבה היא תפיסה חינוכית כוללת, שפותחה במכון ברנקו וייס ומיושמת בבית הספר ברנקו וייס בית שמש. ההוראה והלמידה בקהילת חשיבה מבוססת על שלושה שלבים: שאלה פורייה, מחקר וביצוע מסכם.
הפדגוגיה של קהילת חשיבה משלבת כמה גישות ללמידה איכותית: פדגוגיה של שאילה, למידת חקר, חינוך להבנה, למידה פרטנית ושיתופית, הוראה דיאלוגית, הוראת עמיתים, משוב מחולל למידה ומורה מנחה-מומחה.
הוראה-למידה בקהילות חשיבה מביאה, בהכרח, גם לשינוי בעבודת המורים ובמעמדם. העבודה בקהילות חשיבה מביאה לנוכחות רבה יותר של המורה בכיתה. מורים מעידים כי בדרך זו מתאפשרת היכרות מעמיקה עם התלמידים. המורים אינם מוסרי ידע אלא מתווכים לכיווני החקירה השונים שבוחרים התלמידים. מהמורים בקהילות חשיבה נדרשות יצירתיות, יכולת התאמה ויכולת אלתור. "לא תמיד השיעור צפוי האתגר וההפתעה שבזה מרגש ומתגמל".
קישור לסקירה
זרקור על: למידה בקהילת חשיבה בבית הספר ברנקו וייס בית שמש
ראה גם :
המודל השלישי: הוראה ולמידה בקהילת חשיבה : "יתכן שבתי הספר לא נועדו כלל ללמידה"