זה כן לטלפון

שפירא, ר' (יוני, 2014). זה כן לטלפון. שיעור חופשי, 109, 11.

774 מיליון בני אדם בעולם הם אנאלפביתים. הסיבה העיקרית לאי ידיעת קרוא וכתוב במדינות מתפתחות היא מחסור בספרים. בבתיהם של רוב תושבי אפריקה שמדרום לסהרה אין אפילו ספר אחד. התלמידים בבתי הספר באזור כמעט שאינם מקבלים ספרי לימוד.

אבל בשנים האחרונות, ככל שגובר השימוש בטלפונים חכמים – גם באזורים עניים ובלתי מפותחים – עולה גם השימוש בהם לקריאה וללימוד קרוא וכתוב. במחקר שערך ארגון אונסק"ו בשבע מדינות מתפתחות – אתיופיה, גאנה, הודו, ניגריה, פקיסטן, אוגנדה וזימבבואה – נמצא כי שיעור גבוה מתושביהן משתמש בטלפונים ניידים לקריאה.

בין הממצאים העיקריים של המחקר: כשליש מהמשתתפים במחקר קוראים סיפורים לילדיהם מטלפונים ניידים; נשים מקדישות פי שישה זמן לקריאה ממכשירים ניידים בהשוואה לגברים; גם נשים וגם גברים קוראים יותר, במצטבר, לאחר שהם מתחילים לקרוא במכשירים ניידים; רבים מבעלי הידע החלקי בקריאה משתמשים במכשירים כדי לחפש חומר קריאה התואם את רמת הידע שלהם.

המחקר מיועד לסייע לארגונים וממשלות המעוניינים לקדם את השימוש במכשירים ניידים כדי להפיץ את ידיעת הקריאה. עורכי המחקר ממליצים להגדיל את מגוון החומרים המיועדים לקריאה במכשירים ניידים, כדי לעורר עניין בקרב קהלי יעד כמו מורים והורים.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya