והדרך עודנה נפקחת לאורך: מנהלות בתי ספר כמנהיגות פדגוגיות

עמנואל-נוי, כ', גינת, כ' ודיאמנט, ע' (2018). "והדרך עודנה נפקחת לאורך": מנהלות בתי ספר כמנהיגות פדגוגיות, תל אביב: מכון מופ"ת

 

ספר זה פותח צוהר להיכרות עם עולמן של מנהלות בבתי ספר יסודיים, המטפחות נתיבי חדשנות בארגון החינוכי, כשהן מפעילות מנועי שינוי ושיפור בתחום הפדגוגי, הארגוני והטכנולוגי. הספר, העוסק בניתוח ספרות מקרים בעבודתן של מנהלות, מאיר את עוצמתן כמנהיגות מובילות בעלות גישה הוראתית-פדגוגית, המשקיעות את מלוא מרצן בקידום איכות ההוראה והלמידה ובטיפוח המורים כמשאב חיוני להצלחה.

ניתוח ספרות המקרים בעבודת הניהול הוא בבחינת  מעשה חלוץ לטיפוח קהילות למידה לסגלי ניהול החולקים את ניסיונם,  תבונתם והכרעותיהם הניהוליות עם אחרים. אנו תקווה כי  הספר יתרום להרחבת בריתות, ליצירת קהילות למידה, הלומדות מתוך הפרקטיקה ומעניקות משמעות מחודשת לעבודתן, ולצמיחתה של מנהיגות בעלות עוצמה; מנהיגות המשפיעה על המערכת בצניעות ובענווה והרואה לנגד עיניה את הדרך נפקחת מחדש שוב ושוב.

 

ד"ר דליה עמנואל-נוי

מרצה בכירה במכללה האקדמית בית-ברל. משמשת ראש התכנית לתכנון לימודים והערכה לתואר שני (M.Ed) ומרצה בתכנית לארגון ולניהול מערכות חינוך. מייעצת למנהלי בתי ספר  בהובלת חדשנות ושינויים  פדגוגיים בתרבות הארגון.  הקימה וניהלה  את התכנית  הארצית  "אקדמיה-כיתה" לקידום  שותפויות בין המוסדות האקדמיים לבין בתי הספר והמחוזות.

ד"ר כרמלה גינת

עד לאחרונה הרצתה במכללה האקדמית בית ברל בלימודי התואר הראשון והשני. עסקה בהכשרת מורים והובילה  פיתוח מקצועי של אנשי חינוך בכל הדרגים. 

ד"ר עירית דיאמנט

עסקה בהוראה ובהדרכה לצוותים מובילים ולמנהלים בתחומים של תכנון לימודים והערכה. שימשה כראשת התכנית להכשרת רכזי הערכה בית-ספריים במכללת בית ברל, אחראית למחקרי הערכה בעמותת "ידיד לחינוך".

 

לרכישת עותק מקוון או מודפס של הספר

 

לקריאה נוספת

מבט רענן על מנהלים בבתי ספר ציבוריים בארה"ב – תוצאות סקר לאומי של מורים ומנהלים

מנהלים מעל ומעבר: ההתנהגות האזרחית הארגונית בקרב מנהלי בית ספר

 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya