התנגדויות של תלמידים בקבוצה הפרטנית – איך מתמודדים?
מאת : חלי ברק שטיין פסיכולוגית חינוכית מומחית
התנגדות בקבוצה היא כל תופעה, המפריעה להשיג את מטרת הקבוצה, כגון: חוסר שיתוף פעולה, אי ביצוע משימות, איחורים, פגיעה בתקשורת בקבוצה ופגיעה במשתתפים או במורים. ההתנגדויות אינן נעימות. הן עלולות לפגוע ולהרוס ולעורר בכם, המורים, תחושות קשות: חרדה, כעס, בושה וסכנה אמתית, שלא תוכלו לעשות את עבודתכם בקבוצה בצורה מקצועית.
אך התנגדויות הן חלק בלתי נמנע מהתהליך הקבוצתי, ודווקא הן הזדמנות לצמיחה ולגדילה בקבוצה. ההתמודדות עם תחושות קשות בקבוצה בשעה הפרטנית מאפשרות לכם להגיע לתקשורת אמתית וזורמת. מורים מיומנים יכולים לזהות את מקורות ההתנגדות, להעלות השערות ולנסח התערבויות, אשר יקדמו את הקבוצה למימוש המטרה להדק את הקשר הבין-אישי ולשפר את השיח. יתר על כן, התמודדות עם התנגדויות היא אתגר, שעמידה בו מביאה תועלת רבה לקבוצה וסיפוק רב למורים.
למאמר של חלי ברק שטיין
ראה גם :
אכפת לך ממני? למה תלמידים לא מרגישים אכפתיות וקרבה מהמורים?
מאת : חלי ברק שטיין פסיכולוגית חינוכית מומחית
התנגדות בקבוצה היא כל תופעה, המפריעה להשיג את מטרת הקבוצה, כגון: חוסר שיתוף פעולה, אי ביצוע משימות, איחורים, פגיעה בתקשורת בקבוצה ופגיעה במשתתפים או במורים. ההתנגדויות אינן נעימות. הן עלולות לפגוע ולהרוס ולעורר בכם, המורים, תחושות קשות: חרדה, כעס, בושה וסכנה אמתית, שלא תוכלו לעשות את עבודתכם בקבוצה בצורה מקצועית.
אך התנגדויות הן חלק בלתי נמנע מהתהליך הקבוצתי, ודווקא הן הזדמנות לצמיחה ולגדילה בקבוצה. ההתמודדות עם תחושות קשות בקבוצה בשעה הפרטנית מאפשרות לכם להגיע לתקשורת אמתית וזורמת. מורים מיומנים יכולים לזהות את מקורות ההתנגדות, להעלות השערות ולנסח התערבויות, אשר יקדמו את הקבוצה למימוש המטרה להדק את הקשר הבין-אישי ולשפר את השיח. יתר על כן, התמודדות עם התנגדויות היא אתגר, שעמידה בו מביאה תועלת רבה לקבוצה וסיפוק רב למורים.
למאמר של חלי ברק שטיין
ראה גם :
אכפת לך ממני? למה תלמידים לא מרגישים אכפתיות וקרבה מהמורים?